آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: در فاجعه منا زائران بیت الله الحرام به هیچ عنوان مقصر نبودند و آل سعود به جای اینکه امنیت خانه خدا و زائران را فراهم کند، بیش از هفت هزار مسلمان بی گناه را به خاک و خون کشید

آثار و برکات مقاومت در سرزمین سوریه و عراق دیده می شود

به گزارش قدس آنلاین از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: در فاجعه منا زائران بیت الله الحرام به هیچ عنوان مقصر نبودند و آل سعود به جای اینکه امنیت خانه خدا و زائران را فراهم کند، بیش از هفت هزار مسلمان بی گناه را به خاک و خون کشید. وی بیان کرد: رفتار آل سعود در قبال این حادثه در خور تامل است چرا که به جای عذرخواهی، طلبکارانه برخورد می کند.

امام جمعه اراک ادامه داد: سال گذشته در آیین حج واجب علاوه بر فاجعه منا، شماری از زائران ایرانی در حادثه سقوط جرثقیل جان خود را از دست دادند و دل مسلمانان جهان از این همه بی تدبیری و بی لیاقتی آل سعود به درد آمد.

آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: به دلیل لجبازی و تعصبات کور و جاهلی آل سعود امسال زائران ایرانی نتوانستند در مناسک حج شرکت کنند که این مهم عمق خباثت حکمرانان عربستان را نشان می دهد. وی گفت: آل سعود نه در دنیا و نه در آخرت آبرو ندارد و سکوت سازمان ملل در برابر این همه تجاوز و جنایات مایه تاسف است. نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: باید تلاش شود دعای عرفه باشکوه تر از هرسال در نقاط مختلف کشور و استان مرکزی اجرا شود.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند هوایی اشاره کرد و گفت: پدافند کشور، هوایی و زمینی، بسیج، نیروی انتظامی، اطلاعات و سپاه باید با تمام قدرت در راستای دفاع از نظام، مقابله با هر توطئه، حمایت قدرتمندانه از جریان های مقاومت و دفاع از آرمان های امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدا، بیش از پیش آماده باشند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دیدار هفته گذشته با نیروهای پدافند هوایی فرمودند، نیروهای مسلح باید یک قدرت بازدارندگی نیرومند را ایجاد کنند. امام جمعه اراک اظهار کرد: آثار و برکات مقاومت در سرزمین سوریه و عراق دیده می شود و امید است موصل نیز به زودی از دست داعش جنایتکار آزاد شود.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به برکات ماه ذی الحجه گفت: اول این ماه بزرگ سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است که به نام روز ازدواج نامگذاری شده است.

وی عنوان کرد: زندگی پیامبر گرامی اسلام (ص) و خدیجه کبری (س) ، امام علی (ع) و فاطمه زهرا (س) تا قیام قیامت اسوه حسنه، همه باید تلاش کنند تا هر بیشتر با سبک زندگی این بزرگان و سایر ائمه اطهار (ع) آشنا شوند. نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: زمینه ازدواج آسان جوانان باید بیش از پیش فراهم و از تاخیر در امر ازدواج جلوگیری شود.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: استان مرکزی در زمینه ازدواج، زاد و ولد و طلاق با مشکلاتی همراه است که در این راستا همه باید کمک دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.