نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس گفت: در حقیقت شروع برجام هزینه‌ای برای نظام درباره مباحث هسته‌ای داشت و در نهایت ما باید این هزینه را پرداخت کنیم و بعد هم از نو همه چیز را آغاز کنیم.

«نامه آرامش‌بخش» یک ذلت دیگر برای کشور است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد و عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اظهارات اخیر ظریف وزیر امور خارجه کشور مبنی بر اینکه : «آمادگی داریم از وزارت خزانه‌داری آمریکا نامه آرامش‌بخش دریافت کنیم»، اظهار داشت: برجام شروع یک عملیات خطرناک به نام فتح سنگر خاکریزها توسط دشمن به ویژه آمریکا بود.

وی افزود: در حقیقت شروع برجام هزینه‌ای برای نظام درباره مباحث هسته‌ای داشت و در نهایت ما باید این هزینه را پرداخت کنیم و بعد هم از نو همه چیز را آغاز کنیم.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: برجام اولین فتح خاکریزی بود که اهمیت خاکریزهای بعدی از برجام بیشتر است.

ابوترابی بر همین اساس اضافه کرد: بعد از  قصه برجام می‌توانیم به فتح خاکریز دوم توسط دشمن که اثراتش مخرب‌تر از برجام است SRTF اشاره کنیم یعنی اقدام مالی که در ژانویه 2018 باید جمهوری اسلامی به سیستم نظام بین‌الملل بانکی بپویندند که نرم افزار آن را آمریکایی‌ها کنترل می‌کنند و بر اساس آن می‌توانند تمام مسائل مالی و سیستم بانکی ما را رصد و جاسوسی کنند. در حقیقت این نرم‌افزار آمریکایی می‌تواند هر لحظه جابجایی پول‌ها رد نظام بانکی ما را بهم بزند و ناهنجاری اجتماعی به وجود آورد که خطر آن از برجام بیشتر است.

وی ادامه داد: در این بین تا ژانویه 2016 ما به لحاظ اینکه گام به گام در حال عقب‌نشینی هستیم و سنگرها و خاکریزهایمان را از دست می‌دهیم موضوع قراردادها و نامه‌های آرامش‌بخش  مطرح است که باید به وزارت خزانه‌داری آمریکا بدهیم که این هم متاسفانه یک ذلت است چرا که برجام به قدری بد تنظیم شده که پول‌های ما قابلیت انتقال پیدا نکردند.

این نماینده در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد:‌علی رغم اینکه رهبر معظم انقلاب در نقطه شرط تایید برجام ذکر کردند زمانی که پولمان به داخل کشور آمد به برجام تعهد می‌کنیم، دولت به این موضوع توجه نکرد. اکنون مجبورند برای اینکه پول‌های خارج از کشور به داخل وارد شوند سنگرهایمان را خالی کرده و تحویل دشمن بدهند و این در حقیقت یک دومینوی خطرناکی است که تمامی ندارد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.