۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
کد خبر: 419212

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد اعلام کرد که گسترده شدن بحران‌ها در خاورمیانه و آفریقا با ایجاد فشار مالی بر روی این سازمان، ادامه عملیات‌های برنامه‌ریزی‌شده‌اش در افغانستان را با مشکل روبرو کرده است.

 برنامه جهانی غذا به مشکل مالی خورد!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نسیم، "ارتارین کوزین"، مدیر اجرایی سازمان برنامه جهانی غذا در جریان بازدید چهار روزه‌اش از کابل به خبرنگاران گفت: ما با حامیان مالی‌خود صحبت کرده و از آنان خواهش کرده‌ایم تا تا به حمایت مالی‌شان از افغانستان برای حصول اطمینان از متوقف نشدن برنامه‌هایمان ادامه دهند.  

وی خاطرنشان کرد: این سازمان از سال 1963 در افغانستان فعال بوده و در سال جاری با 50 میلیون دلار کمبود منابع مالی برای اجرای برنامه‌هایش و حصول اطمینان از متوقف نشدن این برنامه‌ها در فصل زمستان پیش رو مواجه است و بازگشتن تعداد زیادی از پناهجویان از کشور پاکستان نیز بر فشارهای مالی وارد شده بر سازمان غذای سازمان ملل متحد افزوده است.

مدیر اجرایی سازمان برنامه جهانی غذا همچنین اظهار کرد  حامیان مالی ما خسته نشده‌اند. حامیان مالی ما در جهان سخاوتمندتر از این نبوده‌اند اما ما شاهد افزایش درخواست‌ها برای حمایت‌های مالی هستیم؛ برای کشورهایی نظیر سوریه، عراق، یمن، جنوب سودان و شمال شرقی نیجریه.

آنجلینا روداکوبانا، معاون برنامه جهانی غذا در کشور افغانستان نیز در این خصوص اظهار کرد که این سازمان مجبور به کاهش سهمیه برنامه‌های غذایی مدارس و قطع حمایت‌های دیگرش شده است.

ناامنی‌های مداوم در افغانستان گاه و بیگاه برنامه جهانی غذا را مجبور به تعلیق برخی فعالیت‌هایش کرده اما مشکلات اصلی مالی هنوز باقی مانده است.

بر اساس ارزیابی برنامه جهانی غذا، با گذشت 15 سال از سرنگونی رژیم طالبان در افغانستان، 40 درصد مردم این کشور با "ناامنی غذایی" روبه‌رو هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.