قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: تلاش، خودباوری، اتکا و اعتماد به ظرفیت‌ها و داشته‌های داخلی رمز پیروزی ملت ایران است.

رمز پیروزی ملت ایران ، تلاش، خودباوری و اتکا به ظرفیت‌های داخلی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، سید مرتضی بختیاری در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه کالای فرهنگی خانواده ایرانی با عنوان «مهر درخشان»، اقتصاد مقاومتی را کلید موفقیت ملت ایران دانست و اظهار کرد: روزی و سرنوشت انسان‌ها دست خداوند متعال است، نه در دستان استکبار و غرب، بنابراین نباید از تهدیدات دشمن هراس داشت و در پرتوی تاییدات و آموزه‌های الهی و با تلاش، خودباوری و اعتماد به ظرفیت‌های داخلی، قطعاً پیروزی و موفقیت حاصل خواهد شد.
وی شعار «ما می‌توانیم» را هدیه‌ای ارزشمند از سوی امام راحل به ملت ایران معرفی و تصریح کرد: سال‌هاست که مقام معظم رهبری دردمندانه موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کنند، پایه این سبک از اقتصاد تکیه‌بر نیروها و توانمندی‌های داخل است که نمایشگاه «مهر درخشان» جلوه‌هایی از توانمندی‌های داخلی را به منصه ظهور گذاشته است.
بختیاری از عرضه لوازم‌التحریر فاخر با نمادهای اسلامی ایرانی در این نمایشگاه ابراز خشنودی کرد و گفت: با وجود اینکه مقام معظم رهبری از حدود سال 1370 بحث تهاجم فرهنگی دشمن را مطرح کرده و همواره نسبت به توطئه‌های دشمن در عرصه فرهنگ هشدار داد‌ه‌اند، اما متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد ظهور لوازم‌التحریر‌ ضد ارزشی با رنگ و لعاب غربی در بازار بودیم؛ مسأله‌ای که یک هجوم فرهنگی آرام دشمن به کودکان و نوجوانان بود.
وی افزود: خوشبختانه در این نمایشگاه نوشت‌افزارهایی عرضه‌شده که طرح‌ها و شمایل ایرانی - اسلامی دارند و در نوع خود حرکتی مناسب و قابل‌ تحسین است.
وی یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز نمایشگاه «مهر درخشان» را حضور آثار فاخر ادبیات انقلاب اسلامی خواند و عنوان کرد: ادبیات انقلاب اسلامی یکی از دستاوردهای انقلاب مردم ایران است که با توطئه‌ها و ترفندهای استکبار به‌ویژه صهیونیسم و آمریکا و کمک برخی دست‌های داخلی در حال به حاشیه رانده شدن بود، اما با ندای رهبر معظم انقلاب و حضور پرشور جوانان در این عرصه، امروز قوت و عظمتی فاخر را در جهان از آن خود کرده است.
قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه سخن از امام (ره)، سخن از انقلاب و ارزش‌های اسلامی است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ادبیات تازه‌ای را برای جهان به ارمغان آورد؛ ادبیاتی که فریاد حق‌خواهی، آزادی‌خواهی و ستیز با ظلم را به گوش جهانیان می‌رساند و امروز بار اصلی این ادبیات بر دوش جوانان مؤمن، فرهیخته و انقلابی است.
بختیاری در پایان با بیان این مطلب که برگزاری نمایشگاه «مهر درخشان» اقدامی بسیار ارزشمند است که باید بسیار زودتر در عرصه فرهنگ کشور اتفاق می‌افتاد، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه‌ و نمایشگاه‌های مشابه، می‌تواند عرصه فرهنگ را بر دشمن تنگ ‌کند و اجازه ندهد دشمن بر میدان فرهنگ و اخلاق کشور احاطه یابد.
گفتنی است نمایشگاه «مهر درخشان» به‌عنوان اولین نمایشگاه کالای فرهنگی خانواده ایرانی در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی در حال برگزاری است و تا 31 شهریور ماه نیز ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه به همت جبهه فکری فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی و مشارکت اداره کل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی در بخش‌های کتاب، نرم‌افزار، لوازم‌التحریر، صنایع‌دستی تزئینی و دکور، پوشاک، تغذیه سالم و حجاب فعال است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.