ارتش سوریه با عملیات معکوس خود در غوطه شرقی دمشق، توانست مناطقی را که امروز تروریست‎های جیش الاسلام اشغال کرده بودند، پس بگیرد.

تلاش تروریست‎ها برای تامین امنیت بیشتر شهرک «دوما» ناکام ماند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، از ظهر امروز صدها تن از عناصر تروریستی «جیش الاسلام» در حومه شرقی دمشق، حملات شدیدی را علیه مواضع نیروهای سوری در شهرک‎های «میدعانی»، «حوش نصری»، «حوش الفاره»، «ارتفاع الصوان» و «مزارع الریحان» انجام دادند.
حملات تروریست‎ها در ساعات ابتدایی به قدری سنگین بود که باعث شد نیروهای سوری از برخی مناطق به صورت محدود عقب‎نشینی کنند.
عناصر تروریستی جیش الاسلام، در این حملات توانستند بخش‎های جزئی از مزارع شهرک‎های حوش الفاره، حوش نصری و مزارع ریحان را به طور موقت اشغال کنند.


غوطه شرقی دمشق

همزمان رسانه‎های وابسته به تروریست‎ها با جنگ رسانه‎ای اقدام به انتشار اخبار کذب کردند و گفتند: «ارتش سوریه ضربه سنگینی را در غوطه شرقی متحمل شده» که منابع میدانی در گفت وگو با بین‎الملل فارس این اخبار را تکذیب کردند.
رسانه‎های گروه‎های تروریستی همچنین مدعی شدند 20 تن از نیروهای سوری را اسیر کرده‎اند که بازهم منابع میدانی این خبر را دروغ رسانه‎ای برشمردند.
تروریست‎ها شنبه (امروز) در حالی به سرعت خبرهای دروغ پیشروی‎های خود را منتشر کردند که در ماه‎های اخیر شکست‎های سنگینی را متحمل شده‎ا‎ند.
در نهایت ساعتی قبل نیروهای سوری پس از چندین ساعت درگیری شدید توانستند پیشروی تروریست‎ها را متوقف کنند.
در این درگیری‎ها دو تانک گروه تروریستی جیش الاسلام منهدم و ده‎ها تن از آن‎ها کشته و زخمی شدند.
نیروهای سوری سپس با انجام حملات معکوس موفق شدند تمامی مناطق اشغال شده را باز پس بگیرند.
در حال حاضر مواضع نیروهای سوری در مناطق آزاد شده غوطه شرقی تثبیت شده و آرامش نسبی در منطقه برقرار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.