قدس آنلاین/ایلام/ غلامرضا محمدمرادی: رئیس کل بانک مرکزی کشور گفت: سال گذشته توسط نظام بانکی کشور ۴۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

پرداخت ۴۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به متقاضیان

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، ولی الله سیف در نشست اقتصاد مقاومتی و شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام با بیان اینکه 45 درصد منابع بانکی افت بهره وری و بازدهی دارند، اظهار داشت: واحدهایی که با تزریق منابع مالی امکان ادامه حیات ندارند باید هر چه سریع تر تعیین تکلیف شوند و با هماهنگی با سرمایه گذاران جدید بایستی این واحدها را دوباره احیاء کرد.

وی با اشاره به اینکه بانک ها در 90 درصد فعالیت های اقتصادی کشور نقش دارند، افزود: تمام تلاش ما این است که منابع بانکی را به سمت و سوی اهداف واقعی هدایت و از هدررفت منابع جلوگیری نماییم.

رئیس کل بانک مرکزی کشور با بیان اینکه وظیفه بانک مرکزی تعیین اولویت های نظام بانکی و جهت دهی به خدمات بانکی است، بیان داشت: بانک ها از طرحی حمایت می کنند که تولید محور، اشتغال آفرین پایدار و ماندگار باشد.  

ولی الله سیف با اشاره به اینکه بقاء و حیات نظام بانکی به ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی فعال و کارآمد وابسته است، یادآور شد: بر مبنای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، برای نجات نظام بانکی و صنعت کشور باید از محل منابع موجود به بهترین شکل ممکن استفاده نماییم.

وی با بیان اینکه بانک ها هیچ منتی بر سر واحدهای تولیدی متقاضی تسهیلات ندارند و این دو مکمل همدیگر هستند، خاطرنشان ساخت: حیات و ممات بانک ها و واحدهای تولیدی به همدیگر وابسته است و بایستی بر اساس منطق علمی و کار کارشناسی، امورات فی مابین را حل و فصل و مرتفع نمایند.

رئیس کل بانک مرکزی کشور با اشاره به اینکه با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خوشبختانه شوک بزرگ کاهش قیمت جهانی نقت، در کشور مشکلی ایجاد نکرد، تصریح کرد: هدف همه ما هم افزایی همه بخش ها برای رشد اقتصاد و بهبود اشتغال و رونق تولید است.

ولی الله سیف با بیان اینکه امروزه شاهد جهش اقتصادی در کشور هستیم و خروج از رکود قطعی است، تأکید کرد: سال گذشته توسط نظام بانکی کشور 417 هزار میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه اولویت اصلی بانک ها در سالجاری تأمین سرمایه در گردش و حمایت از صنایع کوچک و متوسط در بخش تولید است، گفت: با حمایت بانک ها و با پرداخت 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات؛ 7 هزار و 500 واحد کوچک و متوسط در مناطق مختلف کشور احیاء و به چرخه تولید باز خواهند گشت.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه عمده ترین مشکل سیستم بانکی کشور ناشی از تصمیمات غلط گذشته است، اظهار داشت:  امیدواریم که قوای سه گانه تدابیری بیندیشند و نظام بانکی را به درستی احیاء نمایند.

سیف از همکاری و همراهی قوه قضاییه و نیروی انتظامی در جمع آوری مؤسسات غیر مجاز تقدیر کرد و بیان داشت: امروزه آرامش خوبی در نظام بانکی و وضعیت اقتصادی کشور حاکم است و نرخ تورم در کشور نیز به 8 و 9 دهم درصد کاهش یافته است.

وی ایجاد رونق اقتصادی در شرایط پیچیده اقتصادی دوران تحریم را دستاورد بزرگ دولت و ملت ارزیابی کرد و یادآور شد: روزنه های امید برای خروج مسکن از رکود نمایان شده و معاملات مسکن در تهران در مردادماه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش یافته است.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی؛ نظام بانکی حامی تولید ملی است و بانک ها بایستی بدون مانع تراشی، از واحدهای تولیدی حمایت کنند، تصریح کرد: در ایلام هیچ واحد تولیدی نباید به خاطر تسهیلات بانکی غیرفعال بماند و باید تمام واحدهای صنعتی و تولیدی این استان حداکثر ظرف 2 ماه آینده رفع مشکل شوند و به چرخه فعالیت برگردند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.