‌احتمال شکل‌گیری روند صعودی در گروه خودرویی‌های بورس

به گزارش قدس آنلاين به نقل از اقتصادنیوز، گروه خودرویی پس از رشد خیره کننده زمستان سال گذشته از ابتدای سال 95 وارد دوره برگ ریزان شد و اکثر نمادهای گروه شاهد اصلاح های طولانی شدند . در اینجا قصد داریم وضعیت چارت گروه را مورد بررسی قرار دهیم

در ابتدا به سیکل های کاهشی شاخص گروه نگاهی داریم. همانطور که در چارت مشخص است اکثر دوره های ریزش گروه حدود دو ماه است ( هر ماه 22 روز کاری). ریزش آتی نیز به همین حدود رسیده و رفتاری کاملا مشابه از خود نشان داده است. انتظار داریم از انتهای باکس آخر شاهد برگشت قیمت باشیم.


نسبت شاخص خودرو به شاخص کل
در زیر شاهد چارت نسبت شاخص خودرویی به شاخص کل هستیم . به این معنی که هرگاه این چارت صعودی شود گروه خودرو به نسبت کل بازار رشد بیشتری را تجربه می‌کند و در حرکت نزولی برعکس. همانطور که مشخص است در چارت شاهد شکل گیری الگوی هارمونیک قدرتمندی هستیم که با یک منفی دیگر در قیمت و تاریخ 16 شهریور ایده‌آل‌ترین زمان برای تکمیل آن است. هرگاه عدد شاخص گروه 23 درصد شاخص کل شود الگو تکمیل است.


اما در تحلیل شاخص گروه خودرویی الگوی باترفلای نیز در شرف تشکیل است.منطقه تشکیل این الگو مماس با اصلاح 38.2 درصد است که این تراکم فعلا بعنوان منطقه برگشتی در نظر گرفته می شود . در صورت شکست این ناحیه حدود 15800 حمایت بعدی شاخص گروه خودرویی است.

این نکته نیز مد نظر باشد که خرید باید پس از ظهور نشانه های رشد صورت گیرد و همچنین حد ضرر همیشه قبل از خرید تعریف و در صورت لزوم اجرایی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.