معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه با اشاره به درگیر‌های یمن گفت این بحران حدود ۸۰ درصد جمعیت را نیازمند کمکهای بشردوستانه کرده است.

بحران یمن ۸۰ درصد مردم را نیازمند کمک‌های بشردوستانه کرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، «استفان اوبراین»، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در دفتر سازمان ملل در تهران گفت: تجربه  ایران در مدیریت بحرانها بسیار عمیق است. امیدواریم که از یکدیگر یاد بگیریم و از تجربه ایران بهره بگیریم. ما باید آماده این بحرانها باشیم.

وی افزود: به خاطر تحولاتی که در افغانستان رخ داده احتمال دارد شاهد پناهندگان دیگری باشیم.

اوبراین: همچنین ممکن است از کشورهای دیگری نیز شاهد پناهجویانی باشیم، از جمله عراق، که ممکن است به خاطر موصل شاهد پناهندگانی باشیم که به کشورهای دیگر بروند. اما ایران تجربه خوبی در این مورد و مدیریت بحران ها دارند.

وی ادامه داد: در واقع نزاعهای انسانی سهمی 80 درصدی در بحرانها دارند در حالی که پیشتر بلایتی طبیعی سهمی 80 درصدی در بحرانهای جهانی داشتند. از طرف دیگر در نزاعها و مخاصمات، همه گروه ها جانبداری پیشه می کنند، در این شرایط رسانه ها باید با بی طرفی و عدم جانبداری به این مسایل بپردازند.

اوبراین با اشاره به درگیریهای یمن گفت: بحران یمن بحران بسیار بدی است. فکر نکنم هیچ کس بیش از من درباره یمن صحبت و تلاش کرده باشد هرچند گاهی اوقات احساس می کنم در یک اتاق خالی صحبت می کنم. این بحران حدود ٨0 درصد جمعیت را نیازمند کمکهای بشردوستانه کرده است.

وی ادامه داد: هم اکنون ٥ میلیون نفر را در یمن   تحت پوشش کمکهای فوری خود قرار داده ایم، ما تیم های مدیریتی را آنجا مستقر کرده و در حال مدیریت برنامه کمک رسانی هستند

همانطور که مطلع هستید، مساله یمن را به طور مکرر در شورای امنیت مطرح کرده ام، با دبیرکل صحبت کردم و تحقیقات مدنظر برای اینکه مشخص شود چه طرفی در کشتار کودکان در یمن مقش داشته نا در گزارش سازمان ملل درج شود، این تحقیقات همچنان ادامه دارد و مطمن باشید که تکمیل خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.