تشکیل هیات سه نفره با حضور یک اصلاح طلب

روزنامه شرق به نقل از دی پرس: حدود دو ماه پیش آنگاه که اختلاف اصولگرایان به اوج خود رسیده بود، هیاتی متشکل از کمال خرازی وزیر خارجه دولت اصلاحات، علی لاریجانی رییس پارلمان و علی‌اکبر ولایتی وزیر خارجه دولت هاشمی تشکیل می‌شود تا پس از حل اختلافات اساسی اصولگرایان، جبهه‌های فراگیر از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان برای حضور در انتخابات مجلس معرفی شود.

هرچند اعضای دیگر این هیات مشخص نشدند اما حضور کمال خرازی به عنوان شخصیتی نزدیک به جریان اصلاحات نشانه‌ای از تمایل برای مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو تفسیر شد. با این حال «احمد خرم» وزیر راه دولت اصلاحات می‌گوید، به دلیل اختلافات شدید اصولگرایان این هیات نتوانست به موفقیت دست یابد و ظاهرا منحل شده است.

خرم در پاسخ به این سوال که شنیده‌ها از تشکیل جبهه‌ای فراگیر برای حل اختلافات سیاسی موجود در کشور، حکایت دارد. گفته می‌شود آقای کمال خرازی وزیر خارجه دولت اصلاحات نیز در این جبهه حضور دارند. شما چه اطلاعاتی در این خصوص دارید؟ گفته است: تا جایی که بنده اطلاع دارم جبهه فراگیر در کار نیست بلکه هیاتی تعیین شده که آقای کمال خرازی هم جزو آن بودند. این هیات برای حل اختلاف اول اصولگرایان بوده است که من فکر می‌کنم شکست خورده است و کاری از دست اعضای آن برای اصولگرایان برنیامد.

یعنی درون جبهه اصولگرایان چنان اختلافی وجود دارد که با این تجویزها درمان نمی‌شود. وی در خصوص اعضای این هیات گفت: من سه نفر را بیشتر نمی‌شناسم؛ اینکه افراد دیگری هم عضو آن بوده‌اند یا خیر نمی‌دانم. آن سه نفر آقایان علی‌اکبر ولایتی،علی لاریجانی و کمال خرازی بوده‌اند.

خرم خاطرنشان کرد: آقای خرازی عضو کابینه اصلاحات بوده اما جزو جبهه اصلاحات به معنای فعال سیاسی اصلاح‌طلب هرگز نبوده است. هرچند ایشان با اصلاح‌طلبان تعریف می‌شوند اما یک شخصیت فراجناحی دارند.

خرم در ادامه در خصوص تشکیل هیات حل اختلاف نیز گفت: باید صبر کنیم و نتیجه فعالیت هیات تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری به ریاست آقای هاشمی‌شاهرودی را مشاهده کنیم. این هیات برای رفع اختلاف قوا تشکیل شده اما به این دلیل که اختلافات اصولگرایان در اختلاف میان ارکان نظام متبلور شده است، باید منتظر ماند تا نتیجه مذاکرات و فعالیت‌های آقای شاهرودی و هیات مذکور اعلام شود.

اگر ایشان موفق به حل اختلاف شود، گام بعدی حل اختلاف میان طیف‌های سیاسی اصولگرا خواهد بود. گام سوم هم این خواهد بود که سعی در افزایش مشارکت عمومی در انتخابات شود.

اصولگرایان باید در عمل نشان دهند که اوضاع تغییر کرده‌.وی ادامه داد: فهرست 20 نفره منتشر شده در برخی سایت‌های اصولگرایان هم واقعیت ندارد‌. این فهرست تاکتیکی از سوی اصولگرایان است و جبهه اصلاحات هیچ تصمیمی نگرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.