قدس آنلاین- بیرجند: امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان موضوع حج یک فریضه است که بر تمام مسلمان که شرایط عزیمت را داشته باشند واجب است و سرزمین وحی متعلق به تمام مسلمانان جهان است و هیچ شخصی بر حرم مالکیت شخصی ندارد .

سرزمین وحی متعلق به تمام مسلمانان جهان است و هیچ شخصی بر حرم مالکیت شخصی ندارد

مولوی سیداحمد عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگارقدس آنلاین دربیرجند اظهار داشت: واقعه منا یک واقعه ناگوار است که همیشه در اذهان خواهد ماند و در حقیقت مصیبت بزرگی است که فراموش نمی‌شود.

وی تصریح کرد: این فاجعه مصیبتی عظیم بود زیرا که خانواده‌های زیادی پدر و مادر خود را در این واقعه از دست دادند و یا همسرانی که با هم عازم این سفر شدند ولی یکی از آنها با چشمی گریان از سفر برگشت و از خداوند متعال می‌خواهیم به بازماندگان این فاجعه صبر عطا فرماید.

امام جمعه اهل‌سنت درمیان بیان کرد: موضوع حج یک فریضه است که بر تمام مسلمان که شرایط عزیمت را داشته باشند واجب است و سرزمین وحی متعلق به تمام مسلمانان جهان است و هیچ شخصی بر حرم مالکیت شخصی ندارد و امسال حجاج ایرانی نتوانستند به حج مشرف شوند به دلیل کارشکنی دولت سعودی و شرایط سختی که از طرف آنها وضع شد.

عبداللهی خاطرنشان کرد: آل‌سعود هیچ تلاشی برای علت‌یابی این حادثه نکرد و قضا و قدر که امری مقدس است را در این امر دخیل دانست.

وی تأکید کرد: باید در مجامع بین‌المللی این فاجعه رمزگشایی شود تا بی‌لیاقتی حکام آل‌سعود که در سالهای قبل نیز این چنین مواردی اتفاق افتاده است در اداره حرم امن الهی اثبات شود و مجمعی از کشورهای اسلامی این حرم شریف الهی را اداره کنند.

امام جمعه اهل سنت اظهار امیدواری کرد که در سالهای آینده حجاج ایرانی بتوانند در کنار دیگر مسلمانان در کمال امنیت این فریضه الهی را انجام دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.