عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: عربستان باید پاسخگوی اقدامات خود در حمایت از گروه‌های تروریستی باشد.

عربستان باید پاسخگوی حمایت از گروه‎های تروریستی باشد/ اظهارات عادل‌الجبیر فاقد اعتبار است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان ، احمد بخشایش عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم درباره اظهارات عادل‌الجبیر وزیر امور خارجه کشور عربستان پیرامون اینکه سیاست ایران در منطقه طایفه‌ای است و بر مبنای قتل و کشتار صورت می‌گیرد، اظهار کرد: اینگونه اظهارات وزیر امور خارجه عربستان فاقد اعتبار است و تنها از روی عصبانیت صورت می‌گیرد زیرا حکام آل‌سعود از گسترش دامنه قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه و جهان رنج می‌برند.
وی با بیان اینکه هیچ‌گونه رفتار طایفه‌ای درایران وجود ندارد، تاکید کرد: مردم ایران در بهترین شکل ممکن در کنار هم با مسالمت زندگی می‌کنند و هیچ‌گونه مشکلی با یکدیگر ندارند.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون اقدامات عربستان و نقش حکام این کشور درحادثه منا تصریح کرد: حکومت آل‌سعود صلاحیت و اعتبار خود را از دست داده است از این رو اظهارات مقامات آنها در متهم کردن کشورهای همسایه بخصوص ایران تنها به دلیل وجود بحران داخلی در این کشور است زیرا آنها مجبور هستند برای توجیه اقدامات نامناسب خود اظهارات بی پایه و اساسی را همچون اتهام‌زنی به ایران مطرح کنند.
بخشایش خاطرنشان کرد: ایران امروز به عنوان یک کشور مسلمان و حامی جبهه مقاومت در منطقه و جهان مطرح است از این رو اظهارات عادل‌الجبیر پیرامون دفاع ایران از قتل و کشتار در منطقه خاورمیانه بی‌پایه است و این موضوع شامل حال خود حکام آل‌سعود می‌شود.
وی افزود: عربستان امروز به عنوان یک جنایتکار و کشور حامی تروریست در یمن و سوریه اقداماتی را انجام می‌دهد که برخلاف صلح و امنیت بین‌المللی است لذا مقامات این کشور بهتر است به جای اتهام‌زنی به کشورهای منطقه در جهت اصلاح خود وارد عمل شوند.
بخشایش با اشاره به اینکه حکام آل سعود به زور پول و حمایت از گروه‌های تروریستی درصدد کسب قدرت در منطقه خاورمیانه هستند، تصریح کرد: تحقق این موضوع به هیچ وجه امکانپذیر نخواهد بود زیرا عربستان امروز در باتلاقی فرو رفته است که بدون شک آینده مبهمی را برای این کشور رقم خواهد زد.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم تاکید کرد: اقدامات ساختارشکنانه عربستان در جهان اسلام و منطقه زمینه و بستر را برای سقوط دولت آل‌سعود فراهم کرده است و ما باید در آینده نزدیک منتظر قیام مردم عربستان علیه حکام آل سعودباشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.