قدس آنلاین- تبریز: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت : احداث قطار شهری در کلانشهر های کشور یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

پیشرفت در مسائل فرهنگی و عمرانی چشمگیر و قابل تامل است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با مدیرعامل این شرکت اظهار داشت : به برکت انقلاب اسلامی همانطور که در مسائل فرهنگی کشور تحول بزرگی صورت گرفته ، در بخش های عمرانی نیز پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم.

وی افزود : با اینکه توسعه در پایتخت بیشتر از سایر نقاط مشهود بوده ، در سایر کلانشهرهای کشور نیز با اتکا به توان مهندسان داخلی کارهای بزرگی انجام گرفته که مترو یکی از نمونه های بارز آن است.

امام جمعه محبوب تبریز ادامه داد :  امروزه نیاز به قطار شهری در کلانشهرهای کشور بیش از پیش احساس می شود.

آیت الله شبستری با بیان اینکه خیابان های فعلی جوابگوی نیاز مردم نیست ، افزود : رشد جمعیت و افزایش مهاجرت به کلانشهرها باعث شده معابر شهری با مشکلات ترافیکی روبه رو گردد.

این عضو خبرگان رهبری , با اشاره به فعالیت مترو تبریز خاطرنشان ساخت : علاوه بر آلودگی ناشی از دود خودرو ها ، کارخانه های جوار کلانشهر تبریز نیز در وضعیت هوای این شهر تاثیر گذار بوده و امیدواریم خداوند متعال مقدمات بهره برداری کامل از تمامی خطوط قطار شهری را فراهم سازد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد : مردم از این نظام مقدس جمهوری اسلامی که برخواسته از خود مردم و مرجعیت است ، انتظار دارد رفاه بیشتری را تامین کند هرچند مسائلی نظیر رکود و تورم مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده اما نیاز به حمل و نقل عمومی یکی از ضروریات است.

آیت الله شبستری ادامه داد : اینکه در کشورهای مترقی می بینیم که معابر خلوت است ، چندین عامل مهم دارد که یکی از آنها خود مردم می باشند که به غیر از ایام تعطیل خودروی شخصی خود را از پارکینگ خارج نمی کنند و از سوی دیگر سیستم اتوبوسرانی و قطارشهری در کسری از ثانیه به ایستگاه ها رسیده و به موقع مسافرین را جابه جا می کنند که اگر این نظم در جامعه ما نیز حاکم شود موجبات رضایت حداکثری را فراهم خواهد نمود.

پیش از صحبت های حضرت آیت الله شبستری ، سعید بشیریان بناب در سخنانی به معرفی ارکان و وظایف شرکت پرداخته و درباره عملکرد قطارشهری تبریز به ایراد سخنرانی پرداخت

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.