نخست‌وزیر فرانسه امروز طی اظهاراتی از لزوم ایجاد 10 هزار ظرفیت اضافی در زندان‌های این کشور طی 10 سال آینده به ویژه برای واحدهای مختص زندانیان افراطی خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، نخست‌وزیر فرانسه امروز یکشنبه طی برنامه‌ مشترک تهیه شده توسط شبکه رادیویی «یوروپ 1»، شبکه تلویزیونی «آی تله» و نشریه فرانسوی «اکو» اعلام کرد: «طی 10 سال آینده باید 10 هزار ظرفیت دیگر به ویژه برای سلول‌های انفرادی و واحدهای مختص زندانیان افراطی به زندان‌های کشور اضافه شود.»

 وی افزود: «در زندان‌ها باید ظرفیت‌های بیشتری ایجاد شود و طی روزهای آینده من و آقای «ژان جک اوروآ» وزیر دادگستری فرانسه اقدام به اعلام برخی موضوعات خواهیم کرد اما آنچه می‌دانیم این است که طی 10 سال آینده بی شک باید 10 هزار ظرفیت اضافی در زندان‌ها ایجاد شود.»

بنابر اعلام وزیر دادگستری فرانسه، حدود 1400 زندانی افراط‌گرا هم‌اکنون در 188 زندان فرانسه تحت بازداشت به سر می‌برند که 325 نفر یعنی حدود 80 درصد آنها به اتهام جرائم تروریستی هنوز در انتظار محاکمه به سر می‌برند.

این در حالیست که وزیر کشور فرانسه نیز دیروز شنبه از بازداشت 293 نفر در خاک این کشور از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در ارتباط با شبکه‌های تروریستی تکفیری خبر داد.

نخست‌وزیر فرانسه هشدار داد: «تهدید حملات تکفیری‌ها علیه فرانسه در سطح بسیار بالایی قرار دارد. تقریبا در فرانسه هر روز یک حمله خنثی می‌شود و در واقع می‌توان گفت دستکم طی هر هفته دو حمله تروریستی را در کشور خنثی می‌کنیم.»

وی ادامه داد: «تهدید تروریستی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. ما طی روزهای اخیر، ساعات اخیر و حتی در حال حاضر که سخن می‌گویم، با تهدید تروریستی مواجه هستیم و سرویس‌های اطلاعاتی، پلیس و ژاندارمری فرانسه هر روزه حملاتی را خنثی کرده و شبکه‌های عراقی-سوری را منهدم می‌کنند.»

مانوئل والس افزود: «همگان هم‌اینک به این مسئله واقفند که ما هدف حملات تروریستی قرار داریم. بطور مثال طی هفته گذشته دستکم دو حمله در فرانسه خنثی شد.»

نخستین مظنون بازداشت شده در ارتباط با عملیات بمب‌گذاری مقابل کلیسای نوتردام پاریس در پی محاکمه از سوی دادگاه پاریس زندانی شد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، این زن مظنون به نام «اورنلا» در چارچوب دو پرونده تحقیق مربوط به حمله‌ ناکام با خودروی بمب‌گذاری شده در پاریس و حمله‌ای قریب‌الوقوع از جانب گروهی از زنان تکفیری محاکمه و زندانی شد.

بنابر اعلام دادگاه پاریس، وی متهم به توطئه تروریستی برای انجام حمله‌ای مرگبار و تلاش برای ارتکاب قتل توسط یک گروه سازمان یافته در ارتباط با شرکتی تروریستی است.

فرانسه که همواره از حامیان تروریست‌های تکفیری بوده، هم‌اکنون با پدیده تروریسم تکفیری مواجه شده است.

بنابر اعلام دولت فرانسه، پدیده گسترش تمایل فرانسویان برای پیوستن به گروه‌های تکفیری طی ماه‌های گذشته به طور قابل توجهی افزایش داشته است و کشورهای غربی که خود تا پیش از این اقدام به تسلیح عناصر این گروه‌های تروریستی می‌کردند، هم‌اکنون از بیم بازگشت آن‌ها به کشورهای متبوع خود و انجام اقدامات تروریستی، تدابیر ویژه‌ای را برای ممانعت آنها از ورود به کشورهایشان اتخاذ کرده‌اند.

به گفته کمیسر قضائی اتحادیه اروپا، تاکنون 5 تا 6 هزار اروپایی به گروه‌های تکفیری در سوریه که مشغول مبارزه با دولت بشار اسد هستند، پیوسته‌اند که بیش از 1500 نفر از این افراد را فرانسویان تشکیل می‌دهند.

کشورهایی نظیر فرانسه، بلژیک، هلند، دانمارک یا انگلیس بیشترین شمار نیروهای اروپایی عضو گروه‌های تکفیری را دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.