یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: برنامه‌های قرآنی در دانشگاه‌ها باید از حاشیه خارج شده و تلاش شود دانشجویان با مفاهیم قرآن بیشتر آشنا شوند.

برنامه‌های قرآنی در دانشگاه‌ها بیشتر مورد توجه باشد

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از مهر، آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی ظهر سه‌شنبه در دیدار سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت:‌ قرآن کلام خدا است و انسان را به بهترین راه هدایت می‌کند.

وی بیان داشت: قرآن کریم باید در کنار عترت باشد و ما نمی‌توانیم مفاهیم آن را بدون روایات و احادیث ائمه اطهار(ع) متوجه شویم زیرا قرآن به مفسر و مبیین نیاز دارد و بهترین منبع در این باره متصل شدن به اهل بیت(ع)،‌ خانواده وحی است.

انتقاد از تألیف برخی کتب مبنی بر نیاز نداشتن به روایت در فهم قرآن

این استاد برجسته حوزه ادامه داد: متأسفانه برخی تألیفات و کتب می‌گویند ما برای فهم قرآن به روایات نیازی نداریم که این خلاف فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) است.

وی خطاب به سرپرست دانشگاه علمی کاربردی قم عنوان کرد: سعی کنید فعالیت‌های قرآنی را در متن و جزو برنامه‌های اصلی و نه جنبی دانشگاهی قرار دهید زیرا این کار موجب می‌شود دانشگاهیان با مفاهیم قرآن بیشتر آشنا شوند و در مسیر زندگی آنها تأثیر گذارتر است.

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد:‌ شایسته است در برگزاری برنامه‌هایی همچون جشنواره قرآن و عترت در دانشگاه علمی کاربری ارتباط با مراجع تقلید و علمای بزرگ این شهر برای اثرگذاری بیشتر و استفاده از آنها صورت گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.