روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی از اختلاف نظر فرماندهان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با دولت اوباما بر سر توافق واشنگتن و مسکو درباره آتش بس در سوریه پرده برداشت.

کاخ سفید : مابه روسیه مشکوک هستیم که به توافق ایجاد شده مطابق خواست دو طرف عمل کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان؛  توافق ایجاد شده بین آمریکا و روسیه شکاف عمیقی را بین پنتاگون و دولت اوباما ایجاد کرده است.
به نوشته نیویورک تایمز اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا، که از ابتدا با توافق واشنگتن و مسکو موافقت کامل نداشت در روز های اخیر نیز به این مخالفت خود ادامه می دهد و در عین حال که دولت اوباما در نهایت توافق آتش بس را پذیرفته است ولی هنوز موفق به متقاعد کردن مقامات پنتاگون در قبال این مسئله نشده است.
روز سه شنبه مقامات پنتاگون حتی با اولین ماده این توافق که کاستن از خشونت ها در سوریه بود نیز مخالفت می کردند ولی نگرانی اصلی آنها در مورد همکاری نظامی روسیه و آمریکا وتبادل اطلاعات نظامی بین دو کشور است.
فرمانده نیروی هوایی ارتش آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت: من در مورد این توافق بله یا خیر نمی گویم ولی می گویم که خیلی زود است که ما بگوییم این توافق را پذیرفته ایم.
این در حالی است که برخی مقامات کاخ سفید نیز نظر مثبتی به این آتش بس ندارند.  
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت: بنابه دلایلی ما در مورد روسیه مشکوک هستیم که به توافق ایجاد شده مطابق خواست دو طرف عمل کند.
به نوشته نیویورک تایمز وجود اختلاف نظر میان جان کری و اشتون کارتر نشان از وجود اختلاف عمیق میان مقامات آمریکایی در مورد سیاست باراک اوباما در قبال جنگ سوریه است، همچنین دولت اوباما مورد انتقاد شدید بسیاری از مقامات آمریکایی در مورد این مسئله است که چرا در جنگ سوریه با قدرت هرچه تمام تر دخالت نکرده و ضعیف عمل کرده است.
بر اساس اعلام سازمان ملل در این جنگ پنج ساله 400 هزار نفر جان خود را از دست داده اند و حدود 6 میلیون نفر به سوی پناهگاه های دیگر کشور ها روانه شده اند.
برخی مقامات پنتاگون در مورد این مخالفت می‌گویند ارتش آمریکا تنها ارتش دنیاست که از طرف دولت روسیه مورد سوء رفتارهای زیادی قرار گرفته است و این دلیل مخالفت ما با این توافق است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.