قدس آنلاین- اراک- احمد مختاری: مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری استان مرکزی گفت: با اجرایی کردن راهبردهای کلان دولت تدبیر و امید در این استان، پنج هزار فرصت شغلی روستایی در سال جاری ایجاد شد.

اراک- قدس آنلاین- مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری استان مرکزی گفت: با اجرایی کردن راهبردهای کلان دولت تدبیر و امید در این استان، پنج هزار فرصت شغلی روستایی در سال جاری ایجاد شد. سیامک سلیمانی روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان تفرش افزود: بیکاری و نداشتن درآمدمناسب از علل اصلی مهاجرت روستاییان به شهرها است و برای رفع این معضل، اجرای طرح های اشتغال زایی پایدار با مشارکت و همکاری دستگاه های متولی کلید خورده است.

وی، شناسایی مشکلات و بررسی اولویت و مزیت های هر منطقه را عاملی تاثیر گذار در جذب سرمایه گذار و رفع مشکل اشتغال روستایی استان عنوان کرد. سلیمانی یادآور شد: حدود 22 درصد از جمعیت موجود استان ساکن مناطق روستاهایی هستند و اجرایی شدن طرح های کاربردی توام با مهارت های منجر به شغل نقشی مهم در معیشت و ماندگاری روستائیان دارد.

وی افزود: ایجاد گاوداری، مرغ داری در غالب تعاونی، شرکت سهامی خاص، بخش حقیقی و یا به صورت مشارکتی با حمایت بنیاد برکت و صندوق کار آفرینی امید از جمله طرح های اجرایی در این زمینه است.

رئیس صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی نیز در این نشست اظهار کرد: صنایع تبدیلی نظیر گردشگری و لبنیات از مزیت های تفرش است که به تازگی با ارایه تسهیلات مناسب، طرح شرکت تعاونی مرتبط با شیر در یکی از روستاهای تفرش تصویب شده است. احسان مهدوی ،تعریف خوشه ای از مشاغل و تعیین زنجیره کاری مشخص در روستاها را اقدامی مهم در به ثمر رسیدن و استفاده درست از تسهیلات ارائه شده در سراسر استان عنوان کرد. وی گفت: شناسایی افراد توانمند در حوزه کار آفرینی روستاها و به کار گیری کارآشنایان با فضای بازارهای فروش امری مهم در حوزه اشتغالزایی روستایی است.

وی خاطر نشان کرد: در سه سال اخیر، 450 میلیارد ریال تسهیلات در استان مرکزی در بخش های ازدواج، اشتغال، مسکن واگذار شده است و صندوق کار آفرینی امید از آمادگی حمایت از صنایع کوچک به شرط توانایی کسب و کار و ارایه تسهیلات قرض الحسنه برخوردار است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بیان کرد: شهرستان تفرش از قابلیت های کاربردی زیادی در همه امور برخوردار است و مسئولان دستگاه های متولی باید برای رفع مشکلات این شهرستان تمهیدات لازم را به کار گیرند. سیدمحمد حسینی اظهار کرد: کشاورزی در تفرش از مهم ترین بخش های این شهرستان است که با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند و می طلبد برای رفع این مشکلات، تحقق اهداف تعریف شده و رسیدن به جایگاه مطلوب هرچه سریع تر نیازهای این بخش با جدیت تمام بررسی شود.

علی میرزایی فرماندار تفرش نیز در این نشست گفت: تبدیل شدن اقتصاد روستایی، معیشت و سرمایه گذاری در روستاها به گفتمان ، اقدامی مهم و عملی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.