نشریه دیلی میل گزارش کمیته تحقیق و بررسی مجلس نمایندگان انگلیس درباره نقش دیوید کامرون نخست‌ وزیر وقت این کشور را در سرنگونگی رژیم معمرقذافی در لیبی و پیامدهای این سرنگونی برای انگلیس منتشر کرد.

دولت دیوید کامرون مسئول کشتار مردم لیبی و ظهور تروریست‎های داعش در این کشور است

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازمیزان، گزارش تحقیق و بررسی مجلس نمایندگان انگلیس نشان می دهد که مداخله نظامی این کشور در لیبی که براساس محاسبات اشتباه صورت گرفت موج جدید بحران مهاجرت در اروپا را پدید آورده موجب رشد گسترده داعش در جهان شده‌ است.

نقد تند وتیز مجلس انگلیس به دیوید کامرون

در این گزارش آمده است که کمیته امور خارجی مجلس انگلیس در سال 2011 در برداشتی ویرانگر که بر فرضیه هایی اشتباه پایه گذاری شده‌ بود، دیوید کامرون را برای حمله به لیبی تهییج کرد.
کمیته تحقیق و بررسی مجلس نمایندگان انگلیس  در این گزارش آورده است که دیوید کامرون فرماندهان نظامی را از روند تصمیم‌گیری کنار گذاشت و بدون توجه به آینده لیبی بعد از سرنگونی قذافی و ایجاد هرج و مرج و خلاء قدرت در لیبی، فرصت‌ طلبانه و ابلهانه در پی تغییر رژیم در لیبی بود.
 

نقد تند وتیز مجلس انگلیس به دیوید کامرون

کمیته تحقق مجلس نمایندگان انگلیس می افزاید: ماجراجویی جنگی کامرون در لیبی براساس برآوردهای دقیق امنیتی و اطلاعاتی صورت نگرفت و کابینه او هیچ اهمیتی نمی‌داد که لیبی ممکن است به جولانگاه تروریست ها تبدیل شود.
در تابستان سال 2011 ادعای دولت کامرون مبنی بر مداخله محدود نظامی در لیبی برای حمایت از شهروندان عادی تبدیل به سیاست فرصت‌طلبانه تغییر رژیم درلیبی و سرنگونی معمرقذافی شد بدون توجه به اینکه لیبی پس از قذافی چگونه خواهد بود.
این گزارش می افزاید : دیوید کامرون به علت تصمیم‌گیری در شورای امنیت ملی برای حمله نظامی به لیبی، مسئول مستقیم هرج و مرج کنونی در لیبی و نبود دولتی یکپارچه دراین کشور است و کشور انگلیس اکنون به علت سیاست های نادرست دولت کامرون مسئولیتی ویژه برای کمک به این کشور جنگ‌زده و همچنین پشتیبانی و حمایت از مهاجرانی دارد که روزبه روز به کشورهای اروپایی وارد می‌شوند.

 

نقد تند وتیز مجلس انگلیس به دیوید کامرون

کمیته تحقیق مجلس انگلیس می افزاید: احساس مسئولیت در قبال کشور لیبی به معنای اعزام نیروی نظامی به این کشور برای ایجاد ثبات نیست، چرا که انگلیس در صورت اعزام نیروی نظامی به یکی از اهداف تروریست های داعش و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی تبدیل می‌ شود.

نقد تند وتیز مجلس انگلیس به دیوید کامرون

دیوید کامرون برای توجیه حمله به لیبی ادعا می‌کرد که برای جلوگیری از کشتار شهروندان این کشور توسط قذافی به این کشور حمله می کند در حالی که اکنون ثابت شده‌ است شمار کشتار شهروندان لیبی پس از حمله انگلیس به این کشور چنان زیاد است که به میزان تعداد کشتار در طول حاکمیت 40 ساله معمر قذافی اصلا به حساب نمی‌آید.
 

نقد تند وتیز مجلس انگلیس به دیوید کامرون

در این گزارش آمده است که دولت انگلیس نزدیک به 320 میلیون دلار را صرف ویرانی کشور لیبی کرده است درحالی که تنها 25 میلیون صرف بازسازی این کشور کرده است.

نقد تند وتیز مجلس انگلیس به دیوید کامرون

این در حالی است که دولت دیوید کامرون هیچ پاسخی به کمیته تحقیق  مجلس انگلیس ارائه نداده است و  سخنگوی وقت وزارت خارجه این کشور می‌گوید: این مداخله نظامی یک تصمیم بین‌الملی بود که به درخواست اتحادیه عرب و تحت نظارت سازمان ملل انجام گرفت و دولت انگلیس تصمیم گیرند اصلی نبوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.