۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 456601

آتش سوزی در ایستگاه تقلیل فشار پتروشیمی مبین با حضور بموقع نیروهای امدادی، تحت کنترل درآمد.

پتروشیمی مبین دچار حریق شد
به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آتش سوزی در ایستگاه تقلیل فشار پتروشیمی مبین که امروز (چهارشنبه، ٢٤ شهریورماه) رخ داد با حضور بموقع نیروهای امدادی و آتش نشانی و اتخاذ تدابیر لازم از سوی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، شرایط تحت کنترل و حریق در حال مهار است.
بنابر اعلام مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس این حادثه در  شرایط اضطراری  سطح دو اعلام شده است و هم اکنون نیازی به ورود نیروهای آتش نشانی این سازمان و دیگر شرکت‌های مستقر در منطقه نیست و خوشبختانه این حادثه تفات جانی نداشته است.
حریق تحت کنترل نیروهای امدادی
بهرام دشتی نژاد رییس ایمنی، بهداشت،‌محیط زیست و پدافند غیرعامل و HSE)) سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تحت کنترل بودن حریق پتروشیمی مبین،‌اظهار داشت: در ساعت 10 و 25 دقیقه صبح امروز(چهارشنبه) انفجاری در ایستگاه تقلیل فشار پتروشیمی مبین رخ داد که علت این حادثه در دست بررسی است.

وی ادامه داد: در ابتدا حجم آتش زیاد بود اما با تلاش نیروهای امدادی منطقه حریق کوچک شده و عملیات مهار آتش، درساعات پایانی خود است؛‌همچنین با تشکیل جلسه کمیته بحران چگونگی مهار کامل و زمان آن نیز بررسی شد که تا چند ساعت آینده  نتیجه آن اعلام می شود.

دشتی ن‍ژاد افزود: تا زمان رفع کامل حریق و عملیات ترمیم، خوراک پتروشیمی های پایین دست قطع شده است.

وی تاکید کرد: شرایط فعلی "اظطراری درجه دو" اعلام شده اما همه نیروهای برای شرایط بحرانی نیز در آماده باش کامل هستند.

گفتنی است شرکت پتروشیمی مبین به عنوان تولیدکننده سرویس‌های جانبی، تأمین کننده آب، برق، بخار، اکسیژن، نیتروژن و هوای فشرده و تصفیه‌کننده پساب‌های صنعتی مجتمع‌های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی (عسلویه) فعالیت می‌کند.

لازم به ذکر است این شرکت 100 درصد متعلق به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (هلدینگ خلیج فارس) بوده که پیش تر یکی دیگر از زیر مجموعه های این هلدینگ(پتروشیمی بوعلی سینا) به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های ایمنی طعمه حریق گسترده ای شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.