نماینده پارلمان الجزایر خطاب به سران کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: با ایران به‌ عنوان قدرت اصلی منطقه هم‌پیمان شدن بسیار بهتر از این است که با این کشور عناد ورزید چرا که از این دشمنی، تنها دشمنان اسلام سود خواهند برد.

ایران تنها قدرت برتر در خاورمیانه است/ شیخ‌نشین‌ها به جای آمریکا با تهران متحد شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، «حسن عریبی»، نماینده پارلمان الجزایر گفت: امنیت اسلام در حال حاضر با خطر بزرگی مواجه است که نیاز به بررسی جامع بی‌طرفانه و استراتژیک دارد؛ در نخستین گام باید جنگ موجود در خاورمیانه که غرب آن را با حمایت مالی و معنوی رژیم‌های عرب، شعله‌ور کرده پایان یابد.

نماینده پارلمان الجزایر گفت: ایالات متحده با بکارگیری دزدان جوانی که آمریکا را به عنوان شاه دزد حمایت می‌کنند، محرک اصلی تمام فتنه‌ها در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه ایالات متحده به واقع امتداد سیاست آنگلوـ صهیونیسم در جهان عرب و دنیای اسلام است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها قبل از اینکه دولت باشند، کالای صهیونی انگلیسی بوده‌اند و نقشه بازگشت به ارض موعود نیز از انگلیس کلید خورد.

این نماینده پارلمان الجزایر در ادامه گفت‌وگوی خود اظهار کرد: آمریکا کاری می‌کند که اسرائیل به‌عنوان یک ایالت تحت حمایت خود در جهان عرب باقی بماند و کشورهای عربی هم هم‌پیمان این رژیم باشند؛ زمانی که سلطان عبدالحمید (سی و چهارمین سلطان و خلیفه امپراتوری عثمانی) حاضر به فروش و اختصاص زمین به اسرائیلی‌ها نشد، اینها از سوی رژیم‌های دیگر عربی حمایت شدند و به پشتوانه آن‌ها زمین‌ اعراب را تبدیل به مزرعه صهیونیستی ـ آمریکایی کردند.  

عریبی با اشاره به اینکه آمریکا در ارتباط با کشورها طبق ضوابط دزد و مافیا عمل می‌کند، گفت: قدرتمندان هرگاه حس کنند که در حال قهقهرا و ضعف هستند با جنگ و معرکه به راه انداختن، خرده‌ دزدان را به جان هم می‌اندازند و در مقابل حمایت از آن‌ها، اراده و ثروت آن‌ها را به خدمت می‌گیرند. 

وی افزود: این همان روشی است که اکنون در برخی کشورهای عربی (خرده‌ دزدان) می‌بینیم؛ رژیم‌های مرتجعی که اراده ملت‌هایشان را می‌دزدند و دیکتاتورمئابانه بر آن‌ها چیره می‌شوند تا مبادا انقلابی عربی شکل بگیرد؛ این‌ها دولتهایی هستند که آزادی مطلقا در کشورشان وجود ندارد و در برخی از این کشورها حتی نماینده مجلس هم نقشی ندارد با این حال تروریست‌های مدعی‌ خلافت را تأمین مالی می‌کنند و خادم آمریکا و اسرائیل هستند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا دولتی مافیایی است، تصریح کرد: ایالات متحده در برخورد با ایران نیز همین نوع ارتباط را با رژیم‌های عربی دارد. چراکه می‌بیند جمهوری اسلامی ایران به فضل الهی و با درایت سیاسی که دارد توانست پس از سقوط پهلوی در سال 1979 و نیز پیروزی در جنگ هشت ساله با رژیم بعث عراق، خود را از زیر یوغ آمریکا برهاند.  زمانی همین رژیم‌های عربی، صدام را حمایت کردند تا رسالت خود را در براندازی جمهوری اسلامی ایران به پایان برساند چنانچه قبل از آن بر سر براندازی مسلمانان در فلسطین و فروش اراضی آنان با هم توافق کردند.

عریبی در ادامه گفت: هیچ ملت شریفی امکان ندارد برای حفظ منافعش از سیاست‌های خصمانه آمریکا در منطقه، جنایات این کشور در جنگ جهانی دوم و استفاده از بمب شیمیایی در حق شهروندان هیروشیما در ژاپن و حمایت از رژیم صهیونیستی و تمام جنایتکاران دنیا چشم‌پوشی کند.

این سیاستمدار الجزایری در پایان خطاب به دولت‌های عربی حاشیه خلیج فارس که در خدمت آمریکا هستند، گفت: خورشید پشت ابر نمی‌ماند، الان وقت سخن گفتن نیست؛ وقت عمل است. با ایران به‌عنوان قدرت اصلی منطقه هم‌پیمان شدن بسیار بهتر از این است که با این کشور عناد ورزید چراکه از این دشمنی و عداوت، تنها دشمنان امت اسلام و عرب سود خواهند برد.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.