قدس آنلاین-شهرکرد- فریدون عباسی: دربازرسی قبل و بعد از کشتار بعضی از بیماری ها قابل تشخیص می باشند و درصورتی که بازرسی گوشت صورت گیرد از عوارض ناشی از مصرف گوشت های آلوده به بیماری جلوگیری خواهد شد.

ذبح دام بدون نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی تهدیدی است علیه بهداشت عمومی

به گزارش قدس آنلاین  از شهرکرد، مدیرکل دامپزشکی استان با اعلام این خبر افزود: بسیاری از مردم اعتقاد دارند باید خونریزی ( کشتار دام یا قربانی ) در محل صورت دهند تا رفع بلا شود. در صورتی که آلودگی محیط زیست، شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام و مسری دام و نیز عدم رعایت بهداشت موقع ذبح و آماده سازی لاشه از عوارض کشتاردام در خارج از کشتارگاه است .

عبدالمحمد نجاتی عدم بازرسی لاشه ها توسط بازرسین بهداشتی گوشت و احتمال مصرف گوشت های آلوده به بیماری هایی مانند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، کیست هیداتید، تب برفکی، زردی و انگل های کبد و سایر انگل های بیماریزا را مهم دانست و گفت: دربازرسی قبل و بعد از کشتار بعضی از بیماری ها قابل تشخیص می باشند و درصورتی که بازرسی گوشت صورت گیرد از عوارض ناشی از مصرف گوشت های آلوده به بیماری جلوگیری خواهد شد.

وی اظهار داشت: ذبح دام بدون نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی و عدم تایید سلامت گوشت در محیطی خارج از کشتارگاه چیزی جز به خطر انداختن سلامتی افراد نیست.

نجاتی در ادامه افزود: اطلاع رسانی لازم از طریق رسانه ها از جمله صدا و سیما و رسانه های مکتوب صورت گرفته است اما با این وجود باز هم شاهد این گونه موارد غیر بهداشتی هستیم.

مدیرکل دامپزشکی استان از روحانیون و علماء خواست که در مساجد و اماکن مذهبی در جهت فرهنگ سازی کشتارهای غیر مجاز مردم را ارشاد نمایند تا کشتار های بهداشتی در اعیاد و مراسم مذهبی به نحو شایسته ای انجام شود.

وی کشتار دام در انظار عمومی را از نظر اجتماعی امری ناخوشایند خواند و گفـت: این کار باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی بویژه در کودکان می شود

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.