قدس آنلاین- بیرجند:رئیس آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی با اشاره به هوشمندسازی کلاسهای درس عشایر استان، گفت: امسال 25 درصد کلاسهای درس عشایری هوشمندسازی شد و امید است در سال تحصیلی جدید 10 درصد دیگر از کلاسهای درس عشایری استان هوشمندسازی شود.

 25 درصد کلاس های درس عشایری خراسان جنوبی هوشمند سازی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، علی‌اصغر بیجاری  درجلسه شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اظهار داشت: عشایر خراسان جنوبی سربازان واقعی در راستای حفظ امنیت ملی، مبارزه با مواد مخدر و حافظان محیط زیست در خراسان جنوبی هستند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان عشایر باید مورد توجه ویژه قرار گیرند، افزود: پراکندگی مناطق عشایری، مرزی بودن مناطق و مهاجرت‌های متنوع از دیگر مشکلات موجود در جامعه عشایری استان خراسان جنوبی است.

رئیس آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی با اشاره به هوشمندسازی کلاسهای درس عشایر استان، بیان کرد:  امسال 25 درصد کلاسهای درس عشایری هوشمندسازی شد و امید است در سال تحصیلی جدید 10 درصد دیگر از کلاسهای درس عشایری استان هوشمندسازی شود.

بیجاری تصریح کرد: خواستار تجهیز سیستم گرمایشی در 80 کلاس درس عشایر خراسان جنوبی هستیم و همچنین تهیه پکیج بهداشتی برای 500 دانش آموز عشایر از دیگر نیازهای عشایر استان است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال تحصیلی 95-94، خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ کتابخوانی در 35 درصد از مدارس عشایری استان و توزیع البسه در سه مرحله بین دانش آموزان عشایری  از جمله اقداماتی است که در سال تحصیلی 94-95 انجام شده است.

رئیس آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی با اشاره به تعداد دانش آموزان ابتدایی سنجش شده در استان اظهار داشت: تاکنون 894 نوآموز در استان برای ورود به پایه اول ابتدایی سنجش شدند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان عشایری در سال گذشته موفقیتهای زیادی را کسب کردند، گفت: کسب رتبه اول حفظ قرآن کریم در اردوهای عشایری، کسب رتبه اول بازی بومی محلی استان، کسب 12 رتبه برتر کشوری در انشاء نویسی و کسب رتبه برتر کشوری در اردوهای برتر تدریس از جمله این موفقیتها است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.