معاون ادارۀ عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت عدم دقت داده‌ها درباره معارضان، مبارزه با تروریسم را دشوار می‌کند.

فهرست معارضان سوری ارائه شده توسط واشنگتن دقیق نیست و کار را دشوار میکند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، وزارت دفاع روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد که واشنگتن فهرست گروههای معارض هوادار خود را ارائه کرده است، اما آنچه ارائه شده است دقیق نیست.

ویکتور بوزنیخیر، معاون ادارۀ عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت عدم دقت داده‌ها درباره معارضان، مبارزه با تروریسم را دشوار می‌کند.

وی افزود: نیروهای سوریه خروج تجهیزات نظامی خود را با هدف تاسیس منطقه خالی از سلاح، آغاز کرده اند. نیروهای دولت سوریه جنگ را متوقف و خروج تانکها، خودروهای زرهی و توپخانه خود را بر اساس توافق و در راستای عمل به شروط ایجاد منطقه خالی از سلاح آغاز کردند.

بوزنیخیر تاکید کرد که توافق بین کشورش و آمریکا مبتنی بر خروج سلاح توسط نیروهای سوری و افرد مسلح به طور همزمان است.

وأکد بوزنیخیر أن الاتفاق الروسی – الأمریکی ینص علی سحب السلاح من قبل القوات السوریة والمسحلین بشکل متواز.

وی درباره نقض آتش‌بس در سوریه گفت: تعداد موارد نقض آتش‌بس طی 24 ساعت گذشته به 45 مورد رسیده است.

وی افزود: در روز اول اجرایی شدن آتش‌بس 23 مورد، در روز دوم 37 مورد و در روز سوم 45 مورد نقض آتش‌بس به ثبت رسیده است و افزایش مستمر نقض آتش‌بس نگران کننده است.

معاون ادارۀ عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت افزایش موارد نقض آتش‌بس به طور مستقیم با این موضوع مرتبط است که طرف آمریکایی تاکنون معارضان میانه رو و جبهه النصره را از هم جدا نکرده است.

«مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، شامگاه چهارشنبه اعلام کرد، «جان کری» وزیر خارجه ایالات متحده و «سرگئی لاوروف» همتای روسی وی، بر سر تمدید 48ساعته آتش‌بس در سوریه توافق کرده‌اند.

تونر در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: یک توافق کلی حاصل شده است به‌رغم گزارش‌های پراکنده درباره خشونت، ولی اوضاع در سوریه پایدار و خشونت تا حد زیادی کاهش یافته است.

آتش‌بس در سوریه در پی توافق وزیران خارجه آمریکا و روسیه از عصر روز دوشنبه، همزمان با عید قربان، آغاز شده ‌است. طبق این طرح ابتدا به‌مدت یک هفته از عصر دوشنبه، آتش‌بس در سوریه برقرار می‌شود و در صورتی که طرف‌های درگیری این آتش‌بس را رعایت کنند، آن‌گاه مراحل بعدی این طرح عملیاتی خواهند شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.