قدس آنلاین/ مرتضی روشنی: مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی گفت: اینکه طرح جامع مشهد دارای پیوست پدافندغیرعامل است، اما این موضوع در ساخت و سازهای شهری رعایت نمی‌شود.

پیوست پدافندغیرعامل در ساخت و سازهای مشهد رعایت نمی‌شود

مهدی فروزان در نشست علمی توسعه شهری و نقش آن در بروز بحران‌های شهری گفت: همیشه دو عامل تهدید طبیعی و انسانی پیش روی جوامع بشری وجود داشته و در هزاره سوم میلادی انسان‌ها بیشتر از طبیعت برای یکدیگر خطرآفرینی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در کشور ما نیز از سال 1382 و به فرمان رهبری سازمان پدافند غیرعامل به وجود آمد و براساس بند 21 قانون مقررات شهری، باید همه ساخت و سازهای جدید در شهرها، پیوست پدافندغیرعامل داشته باشند.

وی افزود: با اینکه طرح جامع مشهد دارای پیوست پدافندغیرعامل است، اما در بعضی موارد این قانون رعایت نمی‌شود که مسؤولان شهری باید دقت بیشتری دراین زمینه داشته باشند تا در صورت رخداد شرایط پیش بینی نشده، کمترین خسارت به شهر مشهد وارد شود.

وی با اشاره به رابطه خوب دانشگاه و اداره کل پدافندغیرعامل خراسان رضوی، اظهار داشت: از جمله چالش‌های رایج پیش روی شهر مشهد، حاشیه‌نشینی، کمبود آب و افزایش آلایندگی‌های زیست محیطی، تراکم ساختمانی، سرمایه ای و جمعیت و حضور گردشگران داخلی و خارجی است که باید با استفاده از پژوهش‌های دانشگاهی و توان اجرایی مدیریت شهری، برنامه‌ریزی مناسبی در برابر  حوادث داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.