وزیر امورخارجه روسیه تأکید کرد، به نظر می رسد دلیل اصلی اینکه آمریکا نمی‌تواند گروه‌های معارض به اصطلاح میانه‌رو را از گروه‌های تروریستی تفکیک کند، تلاش برای ممانعت از حملات علیه تروریست‌ها در سوریه باشد.

غرب درباره «بشار اسد» اشتباه می‌کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه امروز جمعه در گفت‌وگو با رادیو «اسپوتنیک» اعلام کرد: «به نظر می‌رسد یکی از دلایل مهم ناتوانی آمریکا در تفکیک معارضان به اصطلاح میانه‌رو از گروه‌های تروریستی، خواست واشنگتن برای جلوگیری از حملات علیه تروریست‌ها است».

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، وزیر امورخارجه روسیه همچنین ادعاهای مطرح شده در خصوص اینکه مسکو حملات علیه گروه‌های تروریستی را با واشنگتن هماهنگ نمی‌کند، به طور کامل رد کرد.

لاوروف علاوه براین گفته است که آنکارا در حال پس گرفتن درخواست‌ها برای کناره‌گیری «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت است.

وی در ادامه تأکید کرد، مسکو انتظار دارد مذاکرات صلح سوریه بدون هیچ پیش‌شرطی هر چه سریعتر آغاز شود.

وزیر امورخارجه روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش گفت، غرب درباره اسد اشتباه می‌کرد. آنها تصور می‌کردند در سال 2011 به دنبال سرنگونی «معمر قذافی» در لیبی، روزهای «بشار اسد» در سوریه نیز به شمارش افتاده است اما همانطور که می‌بینیم 6 سال از آن زمان گذشته و اسد همچنان در قدرت است و محبوبیتش نیز روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود. مردم سوریه به بشار اسد به عنوان تضمینی برای مبارزه با تروریست ها می‌نگرند.

لاوروف همچنین تصریح کرد: واشنگتن هنوز تردید دارد که توافقنامه اخیر درباره سوریه را منتشر کند یا خیر در حالی که مسکو برای انجام این کار آماده است. ما می‌خواهیم این کار را انجام دهیم چرا که قصد نداریم راه دیپلماسی محرمانه را در پیش بگیریم. شرکای آمریکایی ما درباره این کار تردید دارند و این مسئله با درخواست‌های آنها برای در پیش گرفتن رویکرد دموکراتیک در حل مسائل تناقض دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین تأکید کرد گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه آمریکا سعی می‌کند تروریست‌ها در سوریه را از مخمصه رها سازد.

لاوروف در ادامه تصریح کرد، تفکیک تروریست‌ها از گروه‌های معارض سوری همچنان اولویت اصلی در توافق آمریکا و روسیه در خصوص سوریه است.

«ویتالی چورکین» نماینده روسیه در سازمان ملل روز گذشته اعلام کرده بود که مسکو در نظر دارد متن توافق دوجانبه با آمریکا در خصوص سوریه را از طریق شورای امنیت سازمان ملل منتشر کند. وزرای خارجه دو کشور روسیه و آمریکا روز دهم سپتامبر (20شهریور) در ژنو در خصوص سوریه به توافق رسیدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.