سخنگوی کاخ کرملین تأکید کرد، مسکو انتظار دارد واشنگتن با اعمال نفوذ خود بر معارضان سوری به اصطلاح میانه‌رو، نقض آتش‌بس در سوریه را متوقف سازد.

واشنگتن با اعمال نفوذ بر معارضان سوری، نقض آتش‌بس را متوقف کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز جمعه اعلام کرد، مسکو امیدوار است واشنگتن از نفوذ خود بر گروه‌های مسلح در سوریه استفاده کند و آنها را به اجرای مفاد آتش‌بس وادار سازد.

«مارک تونر» سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا امروز اعلام کرد معارضان به‌اصطلاح میانه رو تحت حمایت واشنگتن در سوریه آتش‌بس را نقض کرده‌اند. 

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، روز گذشته «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در گزارشی درباره اوضاع سوریه تأکید کرد، تصاویر موجود از اوضاع این کشور که توسط دوربین‌های نصب شده در منطقه و هواپیماهای بدون سرنشین بدست آمده نشان می‌دهد اگرچه نیروهای دولت سوریه به تعهدات خود ذیل توافق آتش‌بس عمل کرده، اما معارضان به‌اصطلاح میانه‌رو تحت حمایت آمریکا در حال بمباران مناطق مسکونی در سوریه هستند.

وزارت دفاع روسیه روز گذشته دولت سوریه را تنها گروهی خواند که به مفاد آتش‌بس عمل کرده و پایبند بوده است.

با این وجود، سخنگوی کاخ کرملین در اظهارات امروز خود گفت که مسکو نیز از نفوذ خود بر دولت سوریه برای اجرای آتش‌بس استفاده خواهد کرد و البته امیدوار است که آمریکا نیز اقدامات مشابهی را صورت دهد.

پسکوف در ادامه اظهاراتش اعلام کرد، با تمام اینها و موارد نقض آتش‌بس در سوریه، اما اجرای این توافق همچنان ادامه خواهد داشت.

سخنگوی کاخ کرملین همچنین گفت، تدارکات لازم برای انجام دیداری میان «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد آلمان و معاون «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در حال انجام است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.