قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری از افزایش 12 درصدی تعداد جایگاههای سی ان جی خبر داد و گفت: تعداد این جایگاهها در منطقه ساری به 83 باب رسیده است.

افزایش 12 درصدی تعداد جایگاههای سی ان جی در مازندران

حسینعلی طالبی با اشاره به اینکه درطی 3 سال اخیر جایگاههای سی ان جی در منطقه ساری از 74 باب به  83 باب رسیده است،  افزود: در حال حاضر تعداد 46 باب جایگاههای دو منظوره و 37 جایگاه تک منظوره سی ان جی فعال می باشند.

وی یادآور شد: امسال حدود 122 میلیون متر مکعب سی ان جی به خودروها تزریق گردید که به همین میزان در مصرف بنزین کشور صرفه جویی شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری اظهار کرد : سی ان جی به عنوان سوختی ارزان در سبد مصرفی خانوارهای ایرانی مطرح بوده و با توجه به سطوح بالای ایمنی تجهیزات گاز رسانی در جایگاههای سی ان جی و خودروهای گاز سوز، نگرانی های احتمالی در زمینه های استفاده از این سوخت نیز بسیار کاهش یافته است.

طالبی خاطرنشان نمود: با توجه به تولید انبوه موتورهای با پایه گاز سوز داخلی و بومی سازی تکنولوژی این نوع موتورها و در دسترس بودن قطعات آنها، سوخت سی ان جی جایگزین مناسبی در سبد انرژی مصرفی کشور می باشد.

وی با اشاره به افزایش 6 درصدی  مصرف بنزین، گفت: حدود 276 میلیون متر مکعب گاز سی ان جی در سال 93 مصرف شد که در مدت مشابه سال گذشته به حدود 280 میلیون متر مکعب رسید که یک درصد رشد مصرف را نشان می دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.