۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱
کد خبر: 457258
چرا مدیران معلم نیستند؟

همه تلاشهایی که در آموزش وپروش صورت می پذیرد ، معطوف به مدرسه و دانش آموز است.

اگر دانش آموز از برنامه  ها و محتوی  های تولید شده سود برد و برایند آن در شناخت و رفتارشان محسوس شود  این هزینه با فایده تناسب داشته و بتبع کارنامه مقبولی  در پیشگاه قدرشناسانه ملت و پاداش بی حساب الهی  نصیب کارگزاران خواهد شد

یکی از راههای رسیدن به بهره وری در  برنامه ریزی ها،  تولیدات و فعالیتها، ارتباط مدیران وکار شناسان با فضای مدرسه وکلاس است

هرچه فاصله کلاس و مدرسه با فضای تصمیم گیریهای ستادی کم تر و رابطه کارشناسان  و مدیران با کلاس و کتاب و فضای دانش آموزی صمیمانه  تر شود، موفقیت  برنامه ریزی ها  و بتبع هزینه های مرتبط با اثر بخشی بیشتر خواهد بود

پیوسته سازی ارتباط مدیران و کارشناسان  وزارتی و حتی استانی به تناسب ماموریت و رسته کاری با جامعه هدف  در مدرسه مدلی قابل دفاع در پویا سازی برنامه ریزیها وتولید بخشنامه ها و.. می باشد .

چه نیکو است  برای کارشناسان ، مدیران  و حتی مقامات ارشد  در آموزش و پرورش همانند اعضای هیئت علمی دانشگاه که کلاس رفتن را در هرموقعیت  و جایگاه اداری و اجرائی  برای خود افتخار و امتیاز می دانند  حضور در کلاس درس  و فضای مدرسه نیز برای ایشان نیز افتخار و شایسته مباهات شود.

بهتراست  کارشناسان  و کادر ستادی، رفتن به کلاس های درس آموزشگاهی را برای خود یک افتخار،  توفیق و شایستگی بدانند.

مگر قرار نیست معلمی برتر از هر مقام وجایگاه دیگری باشد ؟

مگردبیری و معلمی همسنگ وزیری نیست ؟

پس چرا   فاصله ما کارگزاران ، برنامه ریزان و مولفان کتب درسی با کلاس و کتاب زیاد است  و چرا ارتباط مقامات دست اندر کارمسایل آموزشی و تربیتی  دانش آموزی با فضاهای جدی دانش آموزی  با بی مهری همراه است ؟

 کدام   مدیر که برای حوزه های دانش آموزی سالیانه دهها نسخه بخشنامه تجویز می کند  و در باب مسایل تربیتی یک تنه ساعت ها سخنرانی می کند، در دبیرستانهای پسرانه کلاس و برنامه  آموزشی و تربیتی دارد؟ مسئولان آموزش و پرورش در شکل خوشبینانه در دانشگاه کلاس دارند یا در مدارسی که خود مسئول و کارگزار آن هستند ؟ چرا برخی از حضور در کلاس و مواجهه با دانش آموزان هراس دارند و با وجود مسئولیت های آموزشی در مقاطع  مختلف و بویژه ابتدائی از رفتن به کلاس درس و ارتباط جدی و بدون تکلف با دانش آموزان  احساس خوبی پیدا نمی کنند و برخلاف شعار ها  و مسئولیت دانش آموزی به کلاس های دانشگاهی خود افتخار می کنند  و...

مگر می شود  بدون ارتباط  پیوسته با دانش آموز  و کلاس و مدرسه تولید محتوی و برنامه آموزشی و تربیتی  داشت!

بیقین اگر با همت وزیر محترم  و معاونان وزارتی و مدیران کل استان ها طرح کلاس کارشناسان و مدیران حداقل هفته ای 2 ساعت کلید بخورد اتفاقات مبارک  و دور از انتظاری رخ خواهد داد. این اقدام  افزون بر آشنائی جبری با واقعیت های موجود آموزشی و تربیتی مدارس و شناخت نیاز ها و دغدغه ها و... روحیه اعتماد و خود باوری را در جامعه معلمی  که دیر وقتی است بخاطر برخی بی تدبیری های عمدتا عاطفی و انسانی آسیب دیده است، ترمیم و تقویت خواهد کرد و مناسبات صف و ستاد را به نفع  نظام تربیتی و آموزشی اصلاح خواهد نمود.

 من اگر در جایگاه  وزیر بودم و این امکان برایم فراهم بود خود و معاونان  و مدیران  ستادی و استانی  را در قالب هفته ای یک روز برای آموزش به حضور در کلاس درس موظف می کردم و از بهترین معلم مدیران تقدیر بعمل می آوردم 

با این اقدام اثبات می کردم قلب آموزش و پروش معلم است و همه کسانی که برای نظام تعلیم و تربیت می اندیشند و برنامه ریزی می کنند، باید معلم باشند و معلم بمانند.

اثبات می کردم برای آموزش و پرورش معلمی در کلاس ابتدائی یک افتخار است و وزیر برای اینکه هفته ای به یک کلاس ابتدائی برود افتخار می کند .

   

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.