​قدس آنلاین/ ایلام/ نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق توسعه ملی بجای بخش خصوصی در ایلام سرمایه گذاری کند.

لزوم سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، شادمهر کاظم زاده با بیان اینکه وقتی بخش خصوصی نمی‌تواند در استانی مانند ایلام سرمایه‌گذاری کند باید صندوق توسعه ملی این امر را جبران کند و سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در بخش‌های مختلف، جایگزین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شود، اظهارداشت: پیشنهاد می‌شود که نصف اعتبارت صندوق توسعه ملی به توسعه استان‌ها اختصاص یابد و در ظرفیت‌های مختلفی که در استان‌ها وجود دارد، سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

 وی با اشاره به اینکه جمعیت کشور در تهران متمرکز شده و این شهر به یک بمب جمعیتی تبدیل‌شده است، افزود: باید این تمرکز از تهران خارج شود و در راستای توسعه متوازن و توازن جمعیتی در کشور کار شود که دلیل آن عدم توزیع مناسب ثروت در کشور است که صندوق توسعه ملی در این زمینه می‌تواند نقش خود را با توزیع مناسب سرمایه ایفا کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به نقش مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس و مرزداری مردم این استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ایلام، امروز به برکت عتبات عالیات در حال بهره‌گیری از این ظرفیت مهم هستند و بهترین فرصت برای خدمت به مردم فراهم شده و دولت و مسئولان بایستی برای توسعه ایلام از این ظرفیت مهم استفاده کنند.

شادمهر کاظم زاده با بیان این مطلب که 40 هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه کشور برای پرداخت مطالبات پیمانکاران اختصاص یافته است، بیان داشت: از این میزان 400 میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات پیمانکاران در استان اختصاص‌یافته است که از این فرصت باید در راستای رونق اقتصادی و تزریق اعتبارت به طرح‌های مختلف استان استفاده شود.

وی طرح ان.جی.ال دهلران را یکی از طرح‌های مهم استان عنوان و تصریح کرد: این طرح که گازهای سرچاهی را به‌جای اینکه سوخت شود به‌عنوان خوراک پتروشیمی دهلران فراوری کرده که انتظار می‌رود صندوق توسعه ملی در این طرح که زمینه اشتغال فراوانی ایجاد می‌کند، سرمایه گذاری کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی حوزه راه و حمل‌ونقل را یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های توسعه استان دانست و تأکید کرد: استان در حوزه راه و حمل‌ونقل مشکل دارد و زیرساخت‌های آن ضعیف است اما نباید سیاهنمایی کرد و خدمات دولت‌ها را نادیده گرفت، چون تاکنون کارهای زیادی در این حوزه انجام‌شده اما متناسب با نیاز امروز ما نیست.

شادمهر کاظم زاده با بیان اینکه پروژه 4 خطه دهلران به اندیمشک به مناقصه گذاشته شده و اعتبارات لازم نیز برای آن در نظر گرفته‌شده است، بیان داشت: اگر می‌خواهیم که در افق 1404 در جنوب غربی آسیا در زمینه‌های مختلف اول باشیم باید حوزه حمل‌ونقل در کشور را جدی گرفته در این مسیر گام برداریم.

وی از عدم اجرای مناسب مسکن مهر در برخی نقاط کشور همچون دهلران انتقاد کرد و گفت: مسکن مهر از جمله پروژه‌های بزرگ بعد از انقلاب بود که با وجود کلیات خوب اجرای آن مناسب نبود، به گونه‌ای که هم‌اکنون از 300 هزار واحد باقیمانده 80 هزار واحد عملا تلف شده هستند و هیچ‌کس با هیچ قیمتی حاضر نیست از آنها خریداری کند که مسکن مهر دهلران نیز از این گونه است که به جانمایی و بحث جامعه‌شناسی آن هیچ‌گونه توجهی نشده و این سرمایه‌ی خوابیده هر روز به از بین رفتن نزدیک می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.