قدس آنلاین – سبزوار : مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: از آغاز اجرای طرح ترافیک تابستانه تاکنون حوادث جاده ای ثبت شده توسط این جمعیت در جاده های استان نسبت به مدت مشابه پارسال 5/13 درصد کاهش نشان می دهد.

28 شعبه هلال احمر در سطح خراسان رضوی به مردم ارائه خدمت می کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار سید مجتبی احمدی درحاشیه نشست شورای معاونان و مدیران جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در سبزوار با بیان اینکه در این مدت 290حادثه در استان گزارش شده است که 195 مورد آن حوادث رانندگی وما بقی درباره اسکان، آتش سوزی و بیماریهای بین راه است افزود : حوادث رانندگی طی این مدت منجر به آسیب دیدگی هزار و 756 نفر شده است که به 714 نفر خدمات درمانی شامل درمان سرپایی در محل حادثه، انتقال مصدوم به مراکز درمانی و ارائه خدمات در پایگاههای امداد و نجات جاده ای ارائه شده است.

وی تصریح کرد : در همین مدت 24 مورد عملیات رهاسازی توسط 17 دستگاه خودوری نجات مستقر در پایگاههای امداد و نجات در سطح استان صورت گرفت.

وی ادامه داد : جاده ها خراسان رضوی نیز توسط بالگرد جمعیت هلال احمر با انجام 12/5 ساعت پرواز تحت پوشش قرار گرفته و به مصدومان حوادث جاده ای خدمات امداد هوایی ارائه می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی همچنین با اشاره به اینکه شهرستانهای خوشاب، باخزر، داورزن، طرقبه و شاندیز، زاوه و خلیل آباد در این استان فاقد پایگاه جمعیت هلال احمر هستند اظهار داشت : ظرف سه سال اخیر در هفت شهرستان شعبه جمعیت هلال احمر ایجاد شده و هم اکنون 28 شعبه هلال احمر در سطح خراسان رضوی به مردم ارائه خدمت می کنند.

دکتر احمدی خاطر نشان کرد : هم اکنون 25 پایگاه ثابت امداد و نجات جاده ای در سطح استان فعال هستند، برای ارائه خدمات بهتر به روستائیان و مناطق محروم نیز طرح خانه های هلال احمر در سطح روستاها از امسال اجرا می شود.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح خانواده آماده در مخاطرات با عنوان " خادم" یادآور شد : این طرح با هدف آموزش امداد و کمکهای اولیه به خانواده ها در 285 مسجد سطح استان اجرا شد و در این چارچوب 28 هزار و 200 نفر آموزشهای لازم را فراگرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: طرح داوطلب واکنش اضطراری محلات(دوام ثامن) نیز با همکاری شهرداری مشهد و استانداری خراسان رضوی در مشهد در حال اجرا است که تاکنون هزار و 500 نفر در آن شرکت کرده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر سبزوارهم نیز گفت: هم اکنون چهار پایگاه امداد و نجات در جاده های سبزوار-شاهرود، سبزوار- بردسکن و سبزوار- نیشابور به زائران حضرت رضا(ع) ارائه خدمت می کنند.

محمدعلی جباری ثانی اضافه کرد : چهار دستگاه آمبولانس، دو دستگاه خودروی نجات و نیز دو دستگاه خودروی کمکدار امدادی در طرح ترافیک تابستانه فعالیت دارند. /  انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.