قدس آنلاین – سبزوار : معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: از اول سالجاری تاکنون 210 شرکت تعاونی در این استان تشکیل شده است.

ایجاد شرکت های تعاونی موجب توسعه و عمران در شهر و روستاها می شود

اسدالله امید جیوان در حاشیه همایش تعاونگران شهرستان سبزواردر گفت و گو با خبرنگارقدس آنلاین در سبزوار با بیان اینکه 13 هزار و 156 شرکت تعاونی در خراسان رضوی وجود دارد که چهار هزار و 20 تعاونی آن غیر فعال است و باید تعیین تکلیف شوند افزود : بیشترین شرکت های تعاونی استان خراسان رضوی در زمینه تامین نیاز، مصرف و خدمات هستند.

وی  با بیان اینکه تعاونی ها با روحیه جمعی و حس مشارکت نقش مهمی در توسعه کشور دارند، ادامه داد : ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت انسانی و تامین منابع مالی تعاونی ها از اهداف و برنامه های این اداره کل است.

جیوان اظهار د اشت : ایجاد شرکت های تعاونی موجب توسعه و عمران در شهر و روستاها و شرکت های دانش بنیان منجر به آبادانی، اشتغال و رشد تولید و صنعت کشور می شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی هم نیز گفت: تعاونی ها با کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی ارتباط نزدیک دارند و تقویت آنها گامی به سوی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

حسین مقصودی با بیان اینکه اقتصاد دولتی و خام فروشی نفت یک مهلک اقتصادی برای کشور است، یادآورشد : توانمند سازی بخش خصوصی و واگذاری امور به مردم در راستای اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه ارتباط سه منبع سرمایه، منابع طبیعی و معدنی و نیروی انسانی موجب توسعه، رونق تولید داخلی و کارآفرینی در کشور می شود ، تصریح کرد : یکی از اهداف سیاست های اصل 44 قانون اساسی افزایش سهم تعاون در اقتصاد کشور است که این موضوع در برنامه پنجم توسعه محقق نشد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی یادآورشد : این کمیسیون در پی ارائه طرحی در مجلس است که با تصویب آن شرکت تعاونی های روستایی متناسب با ظرفیت مناطق روستایی کشور با مشارکت دهیاران ایجاد شود.

نماینده مردم شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و خوشاب در مجلس شورای اسلامی  در عین حال خاطر نشان کرد : با تشکیل شرکت های تعاونی روستایی سرمایه دهیاری ها تجمیع و در یک بانک خاص ذخیره می شود و از محل این سپرده ها علاوه بر سود، به جوانان جویای کار تسهیلات ارائه خواهد شد که عاملی برای تقویت دهیاریها، اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان است./   انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.