قدس آنلاین- اراک-احمد مختاری: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تفکر ولایی و گفتمان غدیر، سرمایه ارزشمند نظام جمهوری اسلامی است که پشت دشمنان را به لرزه می آورد.

تفکر ولایی و گفتمان غدیر سرمایه ارزشمند نظام جمهوری اسلامی است

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اراک با تبریک دهه ولایت و امامت افزود: فلسفه غدیر از مفاهیم اساسی در شالوده حاکمیت اسلامی است و همه وظیفه دارند که پیام مهم و ارزشمند غدیر را درک کرده و اشاعه دهند. وی اظهار کرد: غدیرشناسی از ماموریت های مهم مسئولان و آحاد مردم است و دهه ولایت و امامت، بهترین فرصت برای تبیین شاخص های مهم این واقعه و تقویت گفتمان غدیر و ولایت پذیری در جامعه است.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش به موضوع سرشماری عمومی نفوس و مسکن پرداخت و گفت: آمار صحیح و به روز پایه توسعه متوازن است و برنامه آمارگیری برای کشور اهمیت ویژه ای دارد و باید با دقت لازم و همکاری خوب مردم به بهترین شکل اجرا شود.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: دفاع مقدس فصل شجاعت و ایثار در راه خداست که ارزش های معنوی و درس های بزرگی در آن نهفته است و با نزدیک شدن هفته دفاع مقدس ، نیاز است که ابعاد مهم این سرمایه فرهنگی و معنوی برجسته شود و تلاش مضاعفی در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و تفکر عاشورایی و ولایی صورت بگیرد. وی گفت: هفته دفاع مقدس برای همه ایرانیان به عنوان هفته شرف و اقتدار است و انتظار می رود برنامه های خوب و آموزنده ای در طول آن برگزار شود.

نماینده ولی فقیه با اشاره به آستانه سال تحصیلی جدید گفت: مدارس،دانشگاه ها و حوزه های علمیه سرمایه های فرهنگی کشور هستند و امید است که روز به روز گام های اصولی تری را در راستای تولید علم، تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد و ولایت مدار، اشاعه اخلاقمداری و امور معنوی و ظرفیت سازی برای توسعه کشور و اعتلای آن بردارند.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش نسبت به حرکت های خزنده و فضاهای آلوده در جامعه و فضای مجازی در آستانه انتخابات هشدار داد و گفت: غفلت و بی تفاوتی در این خصوص ظلم به اسلام، کشور و خون شهدا است. توصیه به مشارکت مردم در جشن نیکوکاری و تبریک اعیاد قربان و غدیر و ولادت امام جواد (ع) نیز از دیگر مناسبت هایی بود که در خطبه های نمازجمعه اراک به آنها پرداخته شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.