امام جمعه قم با بیان اینکه آل سعود و آل خلیفه جامعه اسلامی را دچار انحراف و انحطاط کرده‌اند گفت: آل سعود از ولایت الله جدا شده و تسلیم ولایت شیطان و استکبار شده است.

آل سعود زیر یوغ ولایت طاغوت است/ اعلام انزجار از ارتباط با آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با تأکید بر اینکه روز غدیر، روز تعیین تکلیف امامت و رهبری مسلمین بعد از نبوت است، گفت: اگر مبانی غدیر پا می‌گرفت و زمام امور به دست امام علی(ع) می‌افتاد بشریت از ظلمت و تاریکی نجات پیدا می‌کرد.

وی با بیان اینکه روز غدیر، زمان تعیین حبل الله و تمسک به ولایت الهی است گفت: پیام مهم غدیر انسجام و اخوت میان مسلمین جهان است.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) در ادامه با اشاره به ذلت آل سعود در مقابل استکبار جهانی، گفت: وقتی شخص معلونی مانند نتانیاهو از عربستان به دلیل منع ورود حجاج ایرانی تشکر می‌کند نشانگر این است که این قوم ظالم زیر یوغ ولایت طاغوت قرار دارد.

غدیر شناسنامه اهل ولایت است

وی با تأکید بر اینکه پیام غدیر دشمن ستیزی و توجه به «اشداء علی الکفار» است اظهار کرد: دشمنان غدیر با تمسک به آمریکا و اسرائیل جامعه اسلامی به انحراف و ظلمت کشیده‌اند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه تمسک به ولایت الهی سیئات را به حسنات تبدیل می‌کند، گفت: غدیر شناسنامه شیعیان و دوستداران راستین اهل بیت(ع) است.

وی در ادامه آمریکا را ام الفساد قرن نامید و گفت: آمریکا در اکثر فتنه‌ها و دسیسه‌های جهان نقش و سهم عمده ای داشته است.

ارتباط با آمریکا محکوم است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تحقیر رئیس جمهور آمریکا در سفر اخیر خود به چین گفت: دشمنی آمریکا با ایران اسلامی تمام شدنی نیست.

وی با اشاره به برخوردهای زننده و زشت دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا با یکدیگر گفت: این دو نامزد با وجود اینکه مواضع خیلی تندی علیه یکدیگر دارند اما در دشمنی خود با ایران اسلامی مواضع کاملاً مشترکی دارند.

آیت الله سعیدی با محکوم کردن مصوبه اخیر کنگره در نوع پرداخت بدهی آمریکا به دولت ایران، گفت: اخیراً آمریکایی‌ها اظهار نظرها و دخالت‌های بی مورد در فعالیت‌های نیروی سپاه قدس و سردار سلیمانی داشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران به هیچ عنوان به استکبار جهانی اعتماد ندارد، گفت: هرکس از رابطه و دوستی با آمریکا دم بزند محکوم و منفور ملت ایران است.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه طبق فرموده امام امت آمریکا شیطان بزرگ است، گفت: مردم حق دارند نسبت به برخوردهای انفعالی مسئولان با آمریکا اعلام انزجار کرده و برحذر دارند.

وی همچنین با گرامیداشت بنیانگذار بنیاد بین المللی غدیر، گفت: مرحوم آیت الله خزعلی خدمات شایانی در راستای تبیین و ترویج ولایت آل الله انجام داد.

آیت الله سعیدی در ادامه با تبریک میلاد باسعادت امام هادی(ع) افزود: امام دهم شیعیان دو زیارت غدیر و جامعه کبیره را به یاد گذاشته که منشور منزلت امامت و ولایت حق است.

پاسداشت خدمات استاد شهریار

وی با گرامیداشت یاد و خاطره روز شعر و ادب ادامه داد: استاد شهریار نمونه ارزنده‌ای از شعرای ولایی، انقلابی و مستقل است که هیچگاه هنر خود را در اختیار نا اهلان قرار نداد.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با تأکید براینکه فرهیختگان شعر و ادب باید به توصیه‌های مقام معظم رهبری توجه ویژه داشته باشند، گفت: معظم له ارادت خاصی به شعر و ادب متعهد دارند و باید بزرگان شعر و ادب به رهنمودهای ایشان توجه کنند.

وی با تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید خواستار تلاش و جدیت والدین و معلمان در تربیت اسلامی نسل آینده شد و افزود: مردم مثل سال‌های گذشته حضور تأثیرگذاری در جشن عاطفه‌ها و حمایت از دانش آموزان بی بضاعت داشته باشند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه قم با بیان اینکه مؤمن واقعی باید دین خدا را یاری کند گفت: اگر در راه دین خدا امر به معروف نکنیم باید در ایمان خود شک کنیم.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه خداوند یاوران دین خود را انصار الله خطاب می‌کند، اظهار کرد: در مقابل مدیریت الهی استکبار جهانی برای تسلط و مدیریت بر بشر نظام فریب، سطحی‌نگری و تحقیر را برگزیده تا حکمرانی کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.