ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در باره علت خودداری واشنگتن از انتشار جزییات توافق ژنو در باره سوریه، گفت: آمریکا با مشکلاتی برخورد کرده است و بخش اصلی نیز مربوط به این موضوع می شود که نمی تواند معارضان سوری را از عناصر تروریستی و نیمه تبهکار جدا کند.

واشنگتن توان جدا کردن معارضان سوری را از عناصر تروریستی و نیمه تبهکار را ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، پوتین روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به این موضوع که آمریکا اصرار دارد، مفاد توافقنامه اخیر ژنو در باره سوریه منتشر و علنی نشود گفت: اکنون تروریست ها در سوریه تجدید آرایش می کنند و برای جنگ با ارتش این کشور آماده می شوند.
دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین به نقل از سخنان رئیس جمهوری روسیه گزارش داد: شرکای آمریکایی که همواره و در تمامی موارد خواهان شفافیت بودند، اکنون از این اصل (در باره توافق با روسیه در مورد سوریه) عدول می کنند. 
پوتین تاکید کرد: در توافق روسیه و آمریکا بندی در مورد جداسازی معارضان سوری مسلح از گروه های تروریستی همچون 
جبهه النصره وجود دارد که امروز شاهدیم تروریست ها از گروه های معارض سوری جدا نمی شوند و در واقع برای تجدید گروه بندی آنها تلاش می شود. 
وی ادامه داد: این اقدام که برای حفظ توانمندی تروریست ها برای مقابله با نیروهای ارتش سوریه انجام می گیرد، ناگوار است.
روسیه و امریکا جمعه هفته گذشته در ژنو توافقنامه ای را تایید کردند که جداسازی گروه های معارض سوری از گروه های تروریستی، تسهیل در انتقال کمک های انسانی به حلب و مبارزه مشترک با گروه های تروریستی در سوریه از آن جمله است.
به رغم اصرار روسیه، آمریکا با علنی شدن جزییات این توافقنامه مخالفت می کند.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه همچنین روز جمعه در گفت و گوی تلفنی با جان کری همتای آمریکایی خود از فهرست واشنگتن در مورد به اصطلاح گروه های معارض تحت کنترل آمریکا انتقاد و اعلام کرد که شماری از گروه های اعلام شده همکار گروه تروریستی جبهه النصره هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.