« سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرائی حزب الله لبنان گفت: صحنه های تکان دهنده ذبح سر انسان های بی گناه توسط داعش درعید قربان امسال در منطقه دیرالزور سوریه ، فاجعه دردناک و کشتار فجیع در سرزمین منا در مناسک حج سال گذشته را تداعی کرد.

 ذبح سرها توسط داعش درعید قربان، فاجعه منا را تداعی کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، صفی الدین که در مراسم نخستین سالگرد جان باختگان فاجعه منا سخن می گفت با گرامیداشت شهید«غضنفر رکن آبادی» سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان، افزود: رکن آبادی عاشق فلسطین و مقاومت بود و قدس در قلبش جا داشت، ابتکارهای او برای حمایت از فلسطین بیشتر از خیلی از حکام کشورهای عربی بود. 
وی اضافه کرد: رکن آبادی جانش را برای شهادت نذر کرده بود واگرچه این آرزو در لبنان محقق نشد اما در سرنوشت وی نوشته شده بود که در پایان مناسک حج و در سرزمین منا به کاروان شهدا می پیوندد. 
رئیس شورای اجرائی حزب الله تصریح کرد: ما در مقاومت اسلامی با شهادت رکن آبادی، برادر و دوستی وفادار و مقاوم و مجاهدی مخلص و عزیز را از دست دادیم. 
صفی الدین افزود: در سالگرد شهادت رکن آبادی از هزاران شهید دیگر فاجعه دردناک منا یاد می کنیم که در اثر سهل انگاری ، عنادورزی و تکبر آل سعود روی داد، از شهید علامه «سید حیدر حسینی» یاد می کنیم که او هم در این فاجعه جان خود را از دست داد. 
وی خاطرنشان کرد: نه تنها مظلومیت شهدای فاجعه منا را از یاد نخواهیم برد بلکه انگیزه مضاعفی برای ما خواهد بود تا انگشت اتهام خود را به سمت حکومت سعودی بگیریم زیرا سعودی ها هنوز هم از پذیرش مسئولیت خود در مقابل واقعیت های آشکار فاجعه منا سرباز می زنند و تکبر می ورزند. 
رئیس شورای اجرائی حزب الله تصریح کرد:پیش از این ما به خاطر برخی مصلحت ها از بسیاری از اتفاق هایی که این سو و آن سو روی می داد، چشم پوشی می کردیم، اما با فاجعه ای که در منا رخ داد و قبل از آن اتفاق های دیگری که در سوریه ، یمن و عراق شاهد بودیم ما را با حقیقتی مواجه کرد که همه دنیا حتی کسانی که با آن مماشات می کرند اکنون از آن باخبر هستند. 
صفی الدین گفت: این حقیقت در همه رسانه ها و همه مذاکرات آشکار است و این طبیعت ، ماهیت ، تفکر و فرهنگ حکومت سعودی است که چشم خود را بسادگی بر کشتار و فاجعه منا می بندد.
وی افزود: وقتی به صحنه های جان باختن حجاج بیت الله الحرام در منا نگاه می کنیم که چطور پیکرهای آنها بر روی هم انباشته شده و به حال خود رها شده بوند، یاد صحنه های ذبح مسلمانان در دیرالزور سوریه می افتیم که چند روز پیش اتفاق افتاد، این همان فرهنگ و تربیت سعودی ، فرهنگ قتل و تکیر انسان ها، نظام سعودی پایه هایش بر کشتار، قتل و ذبح مردم بنا شده و امروز نیز از این فرهنگ استفاده می کند. 
رئیس شورای اجرائی حزب الله با طرح این سوال ها، سعودی برای فلسطین چه کار کرده ؟ آیا از حق مردم فلسطین در بازگشت به سرزمینش دفاع کرده؟ آیا از مقدسات دفاع کرده است؟ ، اظهارداشت: در ده ها سال گذشته نقش سعودی همیشه این بوده است که برای ناکام گذاشتن و شکست مقاومت توطئه کند و همین کار را امروز هم ادامه می دهد، با اینکه مقاومت امروز قدرت بیشتری یافته و جای خود را در محاسبات و معادلات باز کرده است. 
صفی الدین خاطرنشان کرد: سعودی امروز با جنگنده ها و سلاح ها و موضع گیری های خود بیش از پیش مرتکب خونریزی و قتل و کشتار مسلمانان می شود، پول ها و تجهیزات عناصر مسلح در سوریه و عراق و کشتار اطفال و زنان در یمن و ویران کردن مساجد همه با سلاح ها و پول های سعودی و با رضایت آمریکا انجام می گیرد. 
وی تصریح کرد: نظام سعودی جلوی هرگونه راه حل سیاسی در سوریه و یمن را گرفته است و در این مسیر سنگ اندازی می کند. 
رئیس شورای اجرائی حزب الله با طرح این سوال که چرا سعودی در منطقه ما مرتکب این همه جنایت و کشتار می شود؟، گفت: سعودی ها با تشکیل کمیته حقیقت یاب برای تحقیق درباره فاجعه منا و شناسائی مقصر و قاتل مخالفت می کند و البته وقتی با تشکیل این کمیته مخالفت می کنند بدان معناست که خود آنها مقصرهستند و از پیش نتیجه را می دانند و حاضر به قبول و تحمل هیچ نتیجه ای از سوی این کمیته عربی و اسلامی نیستند.
صفی الدین تاکید کرد: مسئولان دیوانه سعودی با شتاب به سمت نابودی و هلاکت پیش می روند چون رفتارهای آنها غیر منطقی و غیرطبیعی است و مسئولیت همه دشمنی های موجود در جهان عرب و اسلام بر گردن سعودی ها است. 
مراسم نخستین سالگرد جان باختگان فاجعه دردناک منا و گرامیداشت «غضنفررکن آبادی» سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان (شهید سفیران) در مجمع امام مجتبی (ع) در ضاحیه جنوبی بیروت پایتخت لبنان با حضور جمعی کثیر از قشرهای مختلف مردم و شخصیت های مذهبی و سیاسی و رسانه ای برگزار شد.
به گزارش ایرنا، این مراسم به ابتکار رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان عصر جمعه در مجمع امام مجتبی (ع) برگزار شد و « خلیل حمدان» پیام « نبیه بری» رئیس مجلس لبنان را قرائت و « سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرائی حزب الله هم سخنرانی کرد.
در این مراسم پیام های ژنرال« امیل لحود» رئیس جمهوری پیشین لبنان ، شیخ « عبدالامیر قبلان» نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان، « طلال ارسلان» رئیس حزب دموکراتیک لبنان قرائت و شیخ « ماهر حمود» دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت و «جورج صلیبا» اسقف سریانی های ارتدوکس لبنان و « ابوعماد مصطفی رامز» نماینده جنبش مردمی فلسطین – فرماندهی کل در لبنان هم سخنرانی کردند.
« محمد صادق فضلی» کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان و « محمد مهدی شریعتمدار» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان هم در این مراسم شرکت کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.