جدیدترین نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که «هیلاری کلینتون» تا حد چشمگیری حمایت رأی‌دهندگان جوان این کشور را از دست داده و بیشتر جوانان آمریکایی به نامزد حزب سوم گرایش یافته‌اند.

کاهش شدید حمایت جوانان آمریکایی از هیلاری کلینتون

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، چندین نظرسنجی نشان می‌دهد پیشتازی «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا در بین رأی‌دهندگان جوان با افتی نسبتا چشم‌گیر روبرو شده است.

بنا به گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال»، اکثر نظرسنجی‌های اخیر در آمریکا حاکی از آن است که جوانان آمریکایی هم‌اکنون به سوی نامزدهای حزب سوم به ویژه «گری جانسون» نامزد حزب لیبرتارین (آزادی‌خواه) گرایش پیدا کرده‌اند.

کمپین کلینتون به منظور جلب حمایت جوانان، معروف‌ترین ستاره‌های حزب دموکرات‌ را به محوطه‌های دانشگاهی فرستاده تا دانشجویان را ترغیب کند که به جای نامزد حزب سوم، از کلینتون در انتخابات حمایت کنند.

«میشل اوباما» بانوی اول آمریکا روز جمعه هفته گذشته در یک تجمع انتخاباتی در دانشگاه «ویرجینیا»، گفت: «انتخابات فقط به این مربوط نمی‌شود که چه کسی رأی می‌دهد بلکه به آنهایی که رأی نمی‌دهند نیز مربوط می‌شود و این در خصوص همه شما جوانان نیز صدق می‌کند و به شما نیز ربط پیدا می‌کند».

«برنی سندرز» رقیب سابق دموکرات کلینتون در رقابت‌های انتخاباتی نیز که در رقابت‌های مقدماتی از حمایت جوانان برخوردار بود نیز قرار است به نفع هیلاری کلینتون تبلیغ کند. «الیزابت وارن» سناتور ایالت ماساچوست که یک چهره لیبرال است هم در دو دانشگاه اوهایو حضور پیدا کرده و جوانان آمریکایی را به حمایت از کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا ترغیب کند.

سندرز روز جمعه گفت که قصد دارد جوانان آمریکایی را ترغیب کند تا تحت تأثیر پیشینه کلینتون قرار نگرفته و پیشنهادات هیلاری کلینتون برای دانشگاه عاری از بدهی و افزایش مالیات ثروتمندان برای تأمین بودجه برنامه‌های دولت را در نظر بگیرند.

کمپین هیلاری کلینتون در حالی به تکاپو افتاده که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حمایت رأی‌دهندگان جوان زیر 35 سال از کلینتون کاهش یافته است.

طبق این گزارش، پیشتازی کلینتون در مقابل «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از 24 درصد در اواخر آگوست به 5 درصد کاهش یافته و پیشتازی او در مجموع میان رأی‌دهندگان احتمالی آمریکا از 7 درصد به دو درصد کاهش یافته است.

از طرف دیگر در نظرسنجی اوایل آگوست شبکه فاکس‌نیوز، هیلاری کلینتون در میان رأی‌دهندگان زیر 35 سال با 27 درصد، ترامپ را مغلوب کرد اما در نظرسنجی تازه این شبکه، حمایت جوانان از کلینتون به 9 درصد کاهش پیدا کرده است.

در نظرسنجی جدید میان رأی‌دهندگان میشیگان، پیشتازی 24 درصدی کلینتون در میان جوانان در مقایسه با یک ماه قبل به 7 درصد کاهش یافته است.

گری جانسون موفق شده حمایت بسیاری از جوانانی که پیش‌تر از کلینتون حمایت می‌کردند را به دست آورد. در نظرسنجی «کوئینیپیاک»، او موفق شد حمایت 29 درصد از رأی‌دهندگان احتمالی زیر 35 سال را کسب کند که این رقم در مقایسه با ماه آگوست که 16 درصد بود، افزایش داشته است.

طبق این گزارش، میزان حمایت از جانسون در مجموع همچنان پایین است و کمیسیون مناظرات ریاست‌جمهوری روز جمعه اعلام کرد که جانسون و «جیل استین» نامزد حزب سبز برای اولین مناظره واجد شرایط نیستند. شرط ورود به اولین مباحثه ریاست‌جمهوری، کسب حداقل 15 درصد حمایت رأی‌دهندگان در پنج نظرسنجی ملی از پیش تعیین شده است.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری 2012 آمریکا موفق شد، حمایت 60 درصد از رأی‌دهندگان زیر 30 سال را به دست آورد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.