دنیس راس اخیرا طی اظهاراتی که چندان با ایمیل‌های به ظاهر افشاء شده از کالین پاول، ناهمگن نیست، در صدد تخریب محور مقاومت و سردار سلحشور ایرانی حاج قاسم سلیمانی برآمده و در مصاحبه با سایت "مجله" که تحولات جهان عربی را پوشش می‌دهد، سخنان تفرقه افکنانه‌ای را به زبان رانده است.

هراس صهیونیست‌ها از ائتلاف ایران و روسیه/ از تلاش برای تضعیف "حاج قاسم" تا شارژ روحی صهیونیست‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، اخیرا ادعا شده که یک گروه هکری، مجموعه‌ای از ایمیل‌های شخصی "کالین پاول" وزیر خارجه اسبق آمریکا را به صورت عمومی منتشر کرده‌ است؛ یکی از ایمیل‌هایی که رسانه‌های آمریکایی مدعی افشای آن هستند، ایمیلی است که پاول به "جفری لیدز" از حامیان مالی حزب دموکرات، در مورد موضع "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قبال ایران، ارسال کرده است.
در بخشی از این ایمیل ارسالی آمده است که اسرائیل 200 بمب اتم دارد و همه آن‌ها را هم به سمت تهران نشانه رفته است.
به نظر می‌رسد، اینگونه اقدامات آمریکایی‌ها و از این دست به ظاهر افشاگری‌های آن‌ها بیش از آنکه جنبه واقعیت داشته باشد، از سر استیصال و برای تمسک به حربه تهدید است. بویژه آنکه همکاری نظامی اخیر ایران و روسیه نیز تا حدودی معادلات را در سطح منطقه تغییر داده است.
هراس صهیونیست‌ها از ائتلاف ایران و روسیه
پس از ائتلاف ایران و روسیه برای نابودی تروریست‌ها در سوریه، صهیونیست‌ها به هراس افتادند؛ روزنامه صهیونیستی جروزالم پست اخیرا طی تحلیلی با اشاره به همکاری نظامی ایران و روسیه نوشت: "هر چند گفته شد که عملیات روسیه از همدان پایان گرفته اما روابط تهران و مسکو طی پنج سال گذشته به شکل قابل توجهی گسترش یافته است. این همکاری نظامی، منافع اسرائیل را به خطر می‌اندازد".
چندی پیش روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از یک کارشناس مسائل استراتژیک به نام "تزوی بارئل"، نوشت: موافقت ایران برای استفاده روسیه از خاکش، بیانگر آغاز تغییرات ریشه‌ای و مثبت در روابط تهران و مسکو است.
بارئل تصریح کرده بود: روسیه با استفاده از خاک ایران به برتری نظامی فوق‌العاده‌ای در جنگ با گروه‌های مسلح در سوریه دست خواهد یافت زیرا مسیر جنگنده های روسی برای رسیدن به اهداف معین خود در سوریه کوتاه خواهد شد.
این کارشناس صهیونیست در هاآرتص نوشته بود:"ایران با این کار پیامی نیز برای عربستان دارد. ایران از این طریق خواست تا به ریاض به عنوان دشمن اصلی خود در منطقه بگوید که هیچگاه اجازه نخواهد داد تا نظام سعودی خواسته‌های خود را در خاورمیانه اجرایی کند".
بنابراین با توجه به ترس صهیونیست‌ها از ائتلاف نظامی قدرتمند ایران و روسیه برای ریشه‌کنی تروریسم در منطقه، بدیهی است که خبرسازی‌هایی نظیر افشای ایمیل‌های وزیر خارجه اسبق آمریکا که به نوعی از توانمندی نظامی پوشالی رژیم صهیونیستی خبر می‌دهد، لاف و گزافی بیش نیست.
تلاش تفرقه‌افکنانه آمریکا برای نجات تروریست‌ها و تزریق آرامش به صهیونیست‌ها
البته از سوی دیگر لازم است به اظهارات اخیر دنیس راس مشاور ارشد دولت‌های سابق آمریکا در امور خاورمیانه نیز توجه شود تا علت تکاپوی آمریکایی ها برای شارژ روحی رژیم صهیونیستی آشکار گردد و مشخص شود که روند تحولات سیاسی و نظامی در منطقه به هیچ وجه مطابق میل آمریکا و اذنابش نیست.
دنیس راس اخیرا طی اظهاراتی که چندان با ایمیل‌های به ظاهر افشاء شده از کالین پاول، ناهمگن نیست، در صدد تخریب محور مقاومت و سردار سلحشور ایرانی حاج قاسم سلیمانی برآمده و در مصاحبه با سایت "مجله" که تحولات جهان عربی را پوشش می‌دهد، اعلام کرده که "نیروهای سپاه و بسیج بیشتر به دنبال رویکردی تقابلی هستند در حالی که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران بیشتر به دنبال عادی‌سازی روابط است".
البته این اظهارات دنیس راس آمریکایی از سوی مقامات و مسئولان ایرانی بی‌پاسخ نماند؛ سردار قاسم سلیمانی با صدور بیانیه‌ای به اظهارات تفرقه‌افکنانه اخیر دشمن و مطالبی که حول آن بیان و القا می‌شود پاسخ داد و تاکید کرد که تا آخر عمر در "جایگاه سربازی" خواهد ماند.
هیمنه پوشالی صهیونیست‌ها
اما نکته دیگری که ادعای به ظاهر افشاء شده کالین پاول مبنی بر نشانه رفتن 200 موشک رژیم صهیونیستی به سمت ایران را باطل می‌کند، شکست‌های اخیر و پی‌درپی، رژیم صهیونیستی از گروه‌های محور مقاومت است. هنوز خاطره شکست جنگ 33 روزه که چندی پیش دهمین سالگرد آن را پشت سر گذاشتیم در اذهان فرماندهان و ژنرال‌های صهیونیستی باقی مانده است؛ جنگی که به اذعان خود صهیونیست‌ها، سخت‌ترین شکست تاریخ نکبت بارشان بود.  
اخیرا "الیوت آبرامز" مشاور امنیت ملی جرج دبلیو بوش، طی مقاله‌ای در پایگاه مرکز مطالعات امنیت ملی تل‌آویو اذعان کرده که شکست اسرائیل در رویارویی نظامی با حزب‌الله در سال 2006، آمریکایی‌ها را ناامید کرد. او به این نکته هم تصریح کرده که "جنگ 33 روزه علیه حزب‌الله لبنان برای تضعیف ایران برنامه ریزی شده بود".
بنابراین وقتی صهیونیست‌ها از نبرد با گروه‌های محور مقاومت که تحت هدایت ایران هستند عاجزاند، دیگر تکلیف وضعیت‌شان هنگام رودرویی با ایران مشخص است؛ از اینرو ادعای مضحکی که اخیرا به عنوان افشای پست‌های ایمیلی وزیر خارجه اسبق آمریکا بر روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفته است، چندان اعتباری ندارد.   

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.