قدس انلاین – گیلان – مریم رفیعیان : رئیس ستاد هفته دفاع مقدس سپاه قدس گیلان گفت: ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب همواره مورد هجوم استکبار جهانی به‌ ویژه دسیسه‌های آمریکا بوده است.

ایران اسلامی همواره مورد هجوم دسیسه‌های آمریکا بود

عباس بایرامی در نشست هفته دفاع مقدس سپاه قدس گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طول 36 سال گذشته، انقلاب اسلامی فراز و نشیب‌های متعددی را پشت سر گذاشته است.

وی افزود: با آغاز انقلاب اسلامی و مجاهدت انقلابیون و در نهایت پیروزی انقلاب در بهمن 57 و سقوط رژیم طاغوت، ایران اسلامی مورد هجوم دشمنان قرار گرفت.

معاون هماهنگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه هر کس به نحوی با پیام الهام‌بخش و الهی انقلاب مخالف بود اقداماتی را علیه کشور انجام داد، گفت: در سال‌های گذشته همواره مورد هجوم دشمنان قرار گرفتیم و یکی از این دشمنی‌ها و شیطنت‌ها، تحمیل جنگ هشت ساله دفاع مقدس به ما بود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان و قدرت‌های مستکبر از عنصر خودفروخته‌ای به نام صدام بهره گرفتند و جنگ را به ما تحمیل کردند، یادآور شد: در ابتدا افکار عمومی قبول نمی‌کرد که این جنگ با دسیسه‌های آمریکا به ما تحمیل شده است اما پس از اتمام جنگ و با صدور قطعنامه 598 تمام دنیا متوجه دست‌های پنهان و آشکار آمریکا شدند.

بایرامی اضافه کرد: ایران در زمان شاه به عنوان یک پایگاه امن برای آمریکا محسوب می‌شد و با پیروزی انقلاب آمریکا یکی از متعهدین خود را از دست داد.

وی به شعار «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» امام راحل اشاره کرد و گفت: این موضوع برای آمریکا بسیار دردآور بود و این کشور زمانی که اهداف و منابع خود را در خطر دید به دسیسه‌های مختلف دست زد که از جمله آن، ایجاد درگیری‌های داخلی مانند مباحث قومیتی، ترور و ... بود.

رئیس ستاد هفته دفاع مقدس سپاه قدس گیلان ادامه داد: زمانی که دشمن دید با ایجاد درگیری‌های داخلی و ترور نمی‌تواند به اهدافش دست یابد موضوع تحمیل جنگ را در دستور کار قرار داد

وی خاطرنشان کرد: صدام در یکی از سخنرانی‌های خود عنوان کرد ما با این جنگ قصد داریم انقلاب ایران را به زانو درآوریم.

بایرامی با بیان اینکه دشمنان هشت سال جنگ نابرابر را به ما تحمیل کردند، یادآور شد: این جنگ در شرایطی بود که تمام قدرت‌ها در یکسو قرار داشتند و ما تنها بودیم و امام راحل فرمودند «ما در اوج مظلومیت انقلاب را به تمام دنیا صادر کردیم».

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی پس از انقلاب همواره مورد هجوم استکبار جهانی به ویژه دسیسه‌های آمریکا بوده است، هفته دفاع مقدس را یک ذخیره پایدار خواند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.