یک کارشناس مسائل سیاسی اهداف واشنگتن از حمله به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور را تبیین کرد.

 اهداف آمریکا از حمله به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «عفیف دلا» کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آمریکا از حمله به مواضع ارتش سوریه  چندین هدف را دنبال می کند.

وی افزود: هدف اول واشنگتن از انجام این حمله، نشان دادن واکنش به سرنگونی دو جنگنده‌ اسرائیلی و هدف دوم آن تخریب چهره ائتلاف سوریه و روسیه است.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: هدف سوم واشنگتن از انجام این حملات، حمایت از گروه‌های تروریستی در میدان و تقویت آنها برای پیشروی و کنترل بر فرودگاه دیرالزور و منطقه استراتژیک جبل الثرده است تا بتوانند محاصره دیرالزور را کامل کنند.

دلا در بخش دیگری از این گفتگو افزود: آنچه در دیرالزور رخ داده بر خلاف ادعای برخی، در نتیجه آتش‌ بس صورت نگرفته است، بلکه این حملات، ادامه تجاوز غربی و صهیونیستی علیه سوریه است و ما هیچ وقت به آنها و به آتش‌بس با آنها اعتماد نداشتیم، چون به نیرنگ عادت کرده‌اند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: بر خلاف ادعای آمریکایی‌ها، غیر ممکن است که این حملات اشتباهی صورت گرفته باشد، زیرا جنگنده‌های آمریکا با استناد به آمارهای دقیق عملیات می‌کنند و ماهواره‌های این کشور شبانه‌روز در حال تصویر برداری است و در نتیجه به هیچ وجه جایی برای اشتباه وجود ندارد و کاری که این کشور کرده است عامدانه و بر اساس نقشه قبلی است.

دلا در پایان خاطر نشان کرد: ماموریت جدید داعش این است که فشارها علیه ارتش سوریه را بیشتر و آن را مجبور به عقب‌نشینی کند تا متجاوزان حقیقی و آمریکایی و ترکها به بهانه مبارزه با داعش پیشروی کنند. 

ارتش سوریه، شامگاه شنبه اعلام کرد که یکی از پایگاه‌هایش در شرق استان دیرالزور مورد حمله هوایی ائتلاف آمریکایی قرار گرفته است و وزارت دفاع روسیه از کشته شدن 62 سرباز سوری و زخمی شدن بیش از 100 تن دیگر در حمله به این پایگاه خبر داد.

در بیانیه فرماندهی مرکزی آمریکا نیز آمده است که جنگنده‌های ائتلاف تحت فرمان این کشور روز شنبه مناطقی از دیرالزور را که پیشتر نیز حملاتی را علیه داعش در آن ترتیب داده بودند، بمباران کردند و پیش از این اقدام روسیه در جریان عملیات قرار گرفته بود.

این حمله در حالی صورت گرفته است که آتش بس مورد توافق روسیه و آمریکا از ساعت 19 دوشنبه گذشته آغاز شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.