مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: در سال جاری با همکاری و مساعدت دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف سطح استان، پروژه بازسازی و نوسازی زائرسرای امام رضا(ع) شهرستان زاهدان اجرا و تکمیل می‌شود.

بازسازی زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان تکمیل می‌شود/ زاهدان میزبان ۲۰۰ هزار زائر خارجی پیاده‌روی اربعین می‌شود

به گزارش قدس آنلاین حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی در گفت‌وگو با تسنیم در زاهدان اظهار داشت: امسال ستاد ویژه استقبال از اربعین و زائرین حسینی(ع) با مشارکت استاندار سیستان و بلوچستان و با دبیری معاونت سیاسی، امنیتی استانداری استان و حضور گسترده مجموعه ادارات و دستگاه‌های دولتی آغاز به فعالیت کرده که می‌تواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند.

وی افزود: سازمان‌های هلال احمر، حج و زیارت، گردشگری، سپاه، اطلاعات، ترابری، پایانه‌ها،گمرک، نیروی انتظامی، اماکن، شهرداری زاهدان، بعثه مقام معظم رهبری، دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس115، تبلیغات اسلامی در این ستاد عضو اصلی و فعال محسوب می‌شوند.

تدینی بیان کرد: موقوفه زائرسرای امام رضا(ع) در شهرستان زاهدان با فاصله کمتر از 100کیلومتر از مرز کشور پاکستان هر ساله میزبان خیل عظیمی از زائران دلشیفته عتبات عالیات است که در بدو ورود به کشور  در این موقوفه حضور می‌یابند و تجدید قوا می‌کنند.

وی ادامه داد: طبق تمهیدات اندیشیده شده به صورت مصوبه شورای تامین استانداری برای افزایش رفاه عموم مردم امکانات موقوفه زائرسرای امام رضا از جمله آسفالت  محوطه، اهدای سه هزارمترمربع برای افزودن به عرصه موقوفه و استقرار اکیپ امنیتی و پزشکی در محل زائرسرا بخشی از این برنامه‌ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تامین دارو، حضور پزشک، روحانی مبلغ و تجهیزاتی مانند پتو، لوازم آشپزخانه و مایحتاج خوراکی برای میزبانی از زائرین به تصویب این ستاد رسیده است.

تدینی اضافه کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه مسئولیت بهره‌برداری و میزبانی از زائرین را در قالب برپایی موکب در زائر سرای امام رضا(ع) برعهده دارد.

وی افزود:  برآورد ستاد اربعین استان برای میزبانی از زئران خارجی عازم به کربلای معلی در ایام اربعین بیش از 200 هزار نفر اعلام شده که تقریباً چهار برابر آمار سال گذشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.