رئیس سابق اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرده بسته کمک‌ نظامی 38 میلیارد دلاری که آمریکا اخیرا معاهده آن را با این رژیم برای 10 سال آینده امضا کرده بزرگ‌ترین کمک نظامی تاریخ آمریکا نیست.

کمک تسلیحاتی اخیر آمریکا به اسرائیل بزرگترین کمک نبوده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا،  آموس یادلین، رئیس سابق اداره اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید: جزئیات بسته کمک نظامی 10 ساله مورد مناقشه‌ای که آمریکا معاهده آن را با اسرائیل امضا کرد نشان می‌دهد، که میزان آن در حقیقت کمتر از توافق قبلی بین دو طرف است.

یادلین در این باره به رادیو ارتش اسرائیل گفته است: این بسته کمک نظامی تقریبا 100 میلیون دلار نسبت به توافق قبلی کمتر است.

وی ادامه داد: ما می‌توانستیم توافق بهتری را دریافت کنیم اما سخنرانی غیر ضروری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیرمان در کنگره آمریکا مانع از این مساله شد و ما بهای آن را پرداختیم.

یادلین در این اظهارات به سخنرانی مارس سال گذشته نتانیاهو اشاره کرده که به دعوت جمهوری خواهان کنگره آمریکا صورت گرفت و نتانیاهو این سفرش به واشنگتن را بدون انجام پروتکل‌های معمول به پایان برد.

این در حالی است که طی چند سال اخیر انعقاد توافق هسته‌ای با ایران و فشار دولت‌های غربی بر اسرائیل برای پایان دادن به شهرک سازی‌هایش در فلسطین و همچنین فشار بر اسرائیل برای افزایش تلاشهایش در راستای "راه حل دو کشوری" تنش‌هایی را در روابط تل آویو ـ واشنگتن ایجاد کرده است. پس از امضای یادداشت تفاهم مربوط به کمک تسلیحاتی اخیر آمریکا در روز چهارشنبه، جاکوب نیجل، رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی روابط این رژیم با آمریکا را اینچنین توصیف کرد: اسرائیل هرگز دوستی بهتر، مورد اعتمادتر و شریکی استراتژیک‌تر از آمریکا نداشته است.

از آن سو سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز این توافق را بیانگر روابط غیر قابل شکست بین دو دولت خواند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.