​قدس آنلاین/ایلام: استاندار ایلام گفت: امروز مفتخریم که اعلام نمائیم در چند ماه آینده راه آهن ایلام استارت می خورد.

استارت راه آهن ایلام ظرف چند ماه آینده

 به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمدرضا مروارید در همایش فرمانداران استان با بیان اینکه دولت در عمل ثابت کرده که اهل شعار، دروغ و غلو کردن نیست، اظهارداشت: همه ما در یک کشتی نشسته ایم  و برای آبروی نظام مقدس تلاش می کنیم، کسانی که فکر می کنند دولت را تخریب می کنند در حقیقت نظام را زیر سوال می برند و به ارزش های ناب ایرانی- اسلامی آسیب می رسانند.

وی با اشاره به اینکه با وجود هجمه های زیاد تبلیغاتی رسمی و غیر رسمی علیه دولت راستگویان، همچنان دولت تدبیر و امید مورد اعتماد مردم است، افزود: تعداد سایت هایی که علیه دولت کار می کنند 3 برابر سایت های مستقل و طرفدار دولت است که این نشانگر دست های پشت پرده و برنامه هایی  برای تخریب دولت است.

استاندار ایلام با تأکید بر اینکه دولت تدبیر و امید نه شعار محور است، نه غلو می کند و نه دروغ می گوید و در آنجا که توانسته کاری انجام دهد در عمل اثبات نموده و کار انجام شده است و آنجا هم که نتوانسته شعاری نداده است، بیان داشت: بطور موردی راه آهن ایلام که در موقع مطرح شدن با ابهاماتی مواجه شد و فشار زیادی بر دولت و شخص رئیس جمهور برای اختصاص اعتبارات بود، اما ریاست جمهوری تا اطمینان از اجرا و جذب اعتبارات قولی نداد و امروز مفتخریم که اعلام نمائیم در چند ماه آینده راه آهن ایلام استارت می خورد.

محمدرضا مروارید به هفته دفاع مقدس و یادآوری رشادت های رزمندگان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امروز در استان ایلام که مردم خاطرات زیادی از دوران جنگ تحمیلی دارند و هم بسیاری از رزمندگان بعنوان پیشکسوتان در این عرصه در میان ما حضور دارند بنابراین باید این خاطرات را ثبت و ضبط کرد.

وی با اشاره به این مطلب که در کشورهایی اروپایی در حالیکه بیش از 60 سال از پایان جنگ جهانی می گذرد هنوز فیلم هایی در این مضمون ساخته می شود درحالیکه در کشور ما بعد از سی سال از پایان جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس جوانان ما با این ارزش های ناب بیگانه هستند، تأکید کرد: باید تلاش کرد تا تجربه و خاطرات پیشکسوتان در دوران دفاع مقدس در قالب فیلم، مستند و خاطرات به نسل های بعدی منتقل شود و با ایجاد تنوع، مردم در محور کارها قرار گیرند و همزمان با ابتکار و تنوع بتوان در این ایام شور و نشاطی عمومی در مردم ایجاد کرد.

استاندار ایلام در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید افزود: بیش از 100 هزار دانش آموز در استان به کلاس های درس می روند که ضروری است رشته های فنی و هنرستانها و ارتقاء مهارت های کاربردی در آموزش و پرورش بعنوان یک اصل مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

محمدرضا مروارید به سرشماری عمومی نفوس و مسکن در مهر و آبان سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: امسال با تدابیر اتخاذ شده سرشماری بصورت رایانه ای و دستی انجام می شود و حضور آمار گیران در درب منازل بیشتر بخاطر تکمیل فرم‌ها و رفع نوقص احتمالی خواد بود.

وی تأکید کرد:باید با استفاده از تریبون های مختلف از خدمات دولت تدبیر و امید دفاع کرد، چرا که دولت در مقابل هجمه های نابرابر مظلوم واقع شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.