​قدس آنلاین/ ایلام: مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: مجرد بودن جوانان یک آسیب جدی در سطح جامعه بوده و آگاه‌سازی جوانان به خطرات این شرایط بسیار اثرگذار است.

مجرد بودن یک آسیب جدی است

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، علی مهرعلیزاده در جریان برگزاری در جشنواره ازدواج و خانواده جوان استان ایلام در محل هتل زاگرس این شهر با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره، مورد کنکاش قرار دادن موضوع مهمی همچون ازدواج و خانواده است، اظهارداشت: استان ایلام و همچنین کشور ما جوان است و نزدیک به 35 درصد از جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهند که بخش عظیمی از این جوانان در سن ازدواج هستند و باید کمک شود تا جوانان در مسیر ازدواج قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که موضوع مهمی مانند بحث ازدواج یا در کنار این موضوع مهم بحث تحکیم خانواده مطرح می‌شود باید به ابعاد آن نیز توجه کرد، افزود: دو چالش در جامعه در حول این موضوع وجود دارد یکی بحث سبک زندگی که در جامعه وجود دارد و  انحرافی که بعضا در سبک زندگی ایرانی - اسلامی اتفاق می‌افتد و شرایط را برای ازدواج جوانان سخت می‌کند و چالش دیگر که در حوزه ازدواج جوانان وجود دارد، بحث هجمه‌های فرهنگی بوده که در این موضوع وجود دارد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام به جمعیت 100 هزارنفری جوانان 19 تا 34 سال ایلامی که ازدواج نکرده اند، اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بخشی از آن به دلیل سبک و نوع زندگی بوده که بعضا ارزش‌گذاری زندگی‌ها را بر اساس میزان دارایی‌ها تعیین می‌کند و معایب و مشکلاتی را به بار می‌آورد.

وی این جشنواره را فرصتی برای گفتگوراجع به سبک زندگی و بحث ازدواج و چالش‌های پیش روی آن دانست و یادآور شد: کارهای فرهنگی مختلفی که از طریق رسانه‌ها در حال انجام است باید استمرار یابد، مجرد بودن جوانان یک آسیب جدی در سطح جامعه بوده و آگاه‌سازی جوانان به خطرات این شرایط بسیار اثرگذار است.

مدیرعامل بانک ملی استان ایلام نیز در جریان این جشنواره با بیان اینکه بانک های استان در سال گذشته حدود 280 میلیارد ریال وام ازدواج در استان پرداخت کرده بودند، گفت: این در حالی است که در نیمه اول سال جاری بیش از 300 میلیارد ریال وام ازدواجی توسط بانک های عامل پرداخت شده است.

علی اشرف یوسفی غیاثی به افزایش دو برابری تسهیلات ازدواجی بانک های استان در سال جاری اشاره کرد و اظهارداشت: میزان اعتبار تسهیلات ازدواجی بانک های استان در سال جاری، تقریبا یک هزار و 300 میلیارد ریال است که از سوی بانک‌های استان ایلام در خدمت زوجین جوان قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.