عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگان اهل سنت بارها و بارها اعلام کرده‌ اند که جریان وهابیت ارتباطی با اهل سنت ندارد و این جریان به‌عنوان یک جریان سیاسی شناخته می‌شود تا یک جریان مذهبی و اعتقادی.

شیعه و سنی برای وهابی‌ تفاوت ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد سعید اربابی نماینده مردم ایرانشهر و عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری به سیاست های سعودی‌ها در قبال حج و لزوم هوشیاری مسلمانان برای مقابله با توطئه ضداسلامی، گفت: همانطور مه مقام معظم رهبری فرمودند، باید همه مسلمانان نسبت به رفتار سعودی‌ها هوشیار باشد چرا که امر رهبر معظم انقلاب باید برای همه ما مورد توجه و فصل‌الخطاب باشد.

وی با بیان اینکه در بحث فاجعه منا همگان باید هوشیار باشند، تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری، از سعودی‌ها به عنوان ملعون یاد می‌کنند به این دلیل است  که سعودی‌ها توجهی به مسائل اسلامی و شرعی ندارند و آنها می‌خواهند با موازین وهابیت خانه خدا را مدیریت کنند، در حالی که اداره خانه خدا و مناسک حج تنها و تنها با تبعیت از موازین شرعی و الهی ممکن است.

اربابی با بیان اینکه، بزرگان اهل سنت بارها و بارها اعلام کرده‌اند که جریان وهابیت ارتباطی با اهل سنت ندارد و این جریان به‌عنوان یک جریان سیاسی شناخته می‌شود تا یک جریان مذهبی و اعتقادی گفت: مبانی وهابیت هیچ ارتباطی با مبانی اهل سنت ندارد؛ اهل سنت تابع پیامبر و صحابه ایشان هستند و بر اساس آموزه‌های برداشت شده از قرآن عمل می‌کنند، اما متاسفانه جریان وهابیت همواره سیاست‌های ضداسلامی را دنبال می‌کند.

عضو فراکسیون اهل سنت مجلس گفت: از مبانی وهابیت، جریان داعش خارج می‌شود و اکنون می‌بینیم که تروریست‌های داعشی اهل سنت را قربانی می‌کنند، چرا که در مبانی وهابیت و داعش، شیعه و سنی تفاوتی ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.