عفو بین الملل اعلام کرد که یک بمب ساخت آمریکا در حمله هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به یک بیمارستان در یمن، مورد استفاده قرار گرفته است.

 بمب‌ ساخت آمریکا بر سر مردم یمن!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، عفو بین الملل ضمن اشاره به استفاده نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی از بمب آمریکایی در حمله اخیر به یک بیمارستان در یمن، از واشنگتن و لندن خواسته است تا فروش سلاخ به این ائتلاف را متوقف کنند.

15 اوت جنگنده های ائتلاف به رهبری سعودی به بیمارستانی در یمن حمله کردند که در این حمله حداقل 19 نفر از جمله یک کارمند سازمان پزشکان بدون مرز کشته شده است.

عفو بین الملل افزود: در حمله هوایی به این بیمارستان در یمن، از یک بمب دقیق هدایت شونده آمریکایی استفاده شده است.

فیلیپ لوتر رئیس بخش تحقیقاتی عفو بین الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا در این باره تاکید کرد: این مساله نفرت انگیز است که کشورها همچنان به فروش سلاح به ائتلاف به رهبری عربستان سعودی ادامه می دهد، از جمله بمب های هدایت شونده و هواپیماهای جنگنده.

وی تصریح کرد: شواهد روشنی وجود دارد که از همین تسلیحات در حمله به بیمارستان ها و سایر اهداف غیر نظامی استفاده می شود، و این مساله مغایر با قوانین بین المللی است.

بر اساس آمارهای سازمان ملل بیش از 6600 نفر که اکثر آنها غیر نظامی بوده اند، از آغاز تجاوز عربستان سعودی به یمن در مارس 2015 میلادی تاکنون جان خود را از دست داده اند.

فرانسه سال گذشته اجازه فروش 18 میلیارد دلار تسلیحات نظامی به عربستان سعودی را داده است. آمریکا نیز طی سال 2015 میلادی با فروش 5.9 میلیارد دلار تسلیحات نظامی به عربستان موافقت کرده و بریتانیا نیز بیش از 4 میلیارد دلار اسلحه در اختیار ریاض گذاشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.