نامزد احراز دبیر کلی سازمان ملل بر این باور است که هیچ پیروزی در جنگ ادامه دار سوریه وجود ندارد و همه شرکت کنندگان در این جنگ بازنده خواهند بود.

همه شرکت کنندگان در جنگ سوریه بازنده خواهند بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، آنتونیو گوترس نامزد دبیر کلی سازمان ملل و نخست وزیر سابق پرتغال در مصاحبه با اسپوتنیک، تاکید کرد: ادامه جنگ در سوریه هیچ پیروزی نخواهد داشت و همه بازنده خواهند بود.

وی در ادامه تصریح کرد: من از دستیابی توافق بین مسکو و واشنگتن که می تواند در برقراری صلح در سوریه نقش داشته باشد، خوشحال هستم.

گوترس گفت: اگر به درگیری هایی که امروز وجود دارد نگاهی بیندازید، به سوریه توجه کنید، منظور من این است که هیچ پیروزی در این جنگ وجود نخواهد داشت، همه در حال شکست خوردن هستند. این یک تراژدی است. بنابر این، تناقضات زیادی وجود دارد. من به طور قاطع بر این باورم که اگر کشورها در کنار همدیگر قرار گیرند و درک کنند که خطرات برای همه امروز بسیار بیشتر از هر زمان دیگری است، دستیابی به صلح در نهایت، شدنی و امکان پذیر خواهد بود.

گوترس طی سال های 1995 تا 2002 میلادی نخست وزیر پرتغال بوده است و از ژوئن 2005 تا دسامبر 2015 میلادی نیز کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهجویان بوده است.

نخست وزیر سابق پرتغال پس از پایان دور چهارم رای گیری برای دبیر کلی سازمان ملل همچنان نسبت به سایر نامزدها پیشتاز است.

شورای امنیت رای گیری های مخفی را تا زمانی انجام خواهد داد تا به یک اجماع کلی برای نامزد مورد نظر برای جانشینی بان کی مون دست یابد. بان کی مون پایان امسال پس از دو دوره 5 ساله از این سمت کناره گیری خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.