به گزارش قدس آنلاین از کرمان ، جانشین سپاه ثارالله علیه السلام استان کرمان، محوری ترین و مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس امسال را نمایش رزمی فرهنگی با عنوان «مهندسی در جنگ» اعلام کرد و توضیح داد: این برنامه اقدامات مهندسی در جنگ را به نمایش می گذارد.

اعلام برنامه های شب های هفته دفاع مقدس در کرمان

سردار محمد مطهری، جانشین سپاه ثارالله استان، در نشست خبری هفته دفاع مقدس با بیان مطالبی درباره شرایط و امکانات جمهوری اسلامی ایران و دشمن در این جنگ نابرابر که در نهایت باعث سربلندی ملت ایران شد؛ افزود: آمریکا قبل از انقلاب اسلامی با حضور 40 هزار مستشار که از بیت المال کشور برای آنان هزینه می شد اهداف و نیات آنها را پیاده می کرد.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی به مدت دو هزار و ۸۸۷ روز و در ۸ سال طول کشید؛ خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس خسارت های زیادی بر ما وارد شد و پنج استان مرزی کشور درگیر شدند و شهرها و روستاهای زیادی ویران و مهاجران و آوراه های فراوانی داشتیم.

سردار مطهری با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس 172 هزار شهید، 335 هزار نفر جانباز، 42 هزار 618 آزاده داشتیم و 2میلیون و 400 هزار هکتار از زمین های کشور آلوده به مین شد؛ تصریح کرد: با جانفشانی نیروهای مسلح و پس از بازسازی ارتش توانستیم آمریکایی ها را ناکام سازیم و از جنگ سربلند خارج شویم.

وی شعار محوری امسال برنامه های هفته دفاع مقدس را " ما آماده ایم " اعلام کرد و گفت: رژه نیروهای مسلح با صلابت هرچه تمام در روز 31 شهریور و همزمان با سالروز آغاز تهاجم ارتش عراق همزمان با سراسر کشور در کرمان برگزار خواهد شد.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: دومین روز از همفته دفاع مقدس روز سرباز نامگذاری شده است که در این روز از سربازان نیروهای مسلح تجلیل خواهد شد و  برگزاری برنامه میقات صالحین بسیجیان و شرکت در نمازجمعه و غبار روبی و گلباران قبور مطهر شهدا از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

وی محوری ترین و مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس امسال را نمایش رزمی فرهنگی با عنوان «مهندسی در جنگ» اعلام کرد و توضیح داد: این برنامه که اقدامات مهندسی در جنگ را به نمایش می گذارد از سوم مهرماه به مدت یک هفته، هر شب بعد از نمازمغرب و عشاء در تیپ 38 ذوالفقار نیروی زمینی سپاه برگزار می شود.

سردار مطهری با اشاره به اینکه یک نمایشگاه تصویری نیز از مهندسی در جنگ همزمان با برگزاری این برنامه در تیپ ذوالفقار برگزار می شود؛ اظهار داشت: استفاده از این برنامه برای عموم رایگان است و با همکاری شهرداری اتوبوس های عمومی برای رفت و آمد مردم در مکان هایی از شهر در نظر گرفته شده است.

وی در پایان از ویژه برنامه بازسازی واقعه غدیر در شهرستان های منوجان، ریگان، فهرج، بم و کرمان همزمان با «۱۸ ذیحجه» خبر داد و گفت: مکان اجرای این برنامه در کرمان، ابتدای خیابان ایرانشهر در پارک عصای سفید است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.