استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: تبعیت آحاد جامعه از ولایت امیرالمومنین امام علی(ع) تنها راه برای پیشرفت کشور است.

برای پیشرفت کشور راهی جز تبعیت از ولایت امام علی(ع) وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، آیت الله رضا استادی روز سه شنبه در آیین جشن عید سعید غدیر خم در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر مقام معظم رهبری در قم اظهار داشت: شیعه اهل بیت بودن ارزش زیادی دارد از این رو همه باید به پیروی خود از این مکتب با عظمت و نورانی افتخار کنیم.
وی بیان کرد: طبق روایتی از پیامبر(ص) جایگاه همه شیعیان در بهشت برین است به شرطی که ویژگی های یک شیعه واقعی که داشتن تقوای الهی است را داشته باشند، چراکه یک انسان ممکن است در ظاهر از دوستداران پیشوایان دین باشد ولی در عمل به گونه ای بر خلاف منش اهل بیت حرکت کند.
وی با تبیین حدیثی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر این که شیعه واقعی کسی است که خدمت های فراوانی را به اسلام داشته باشد ولی در مقابل ،حقوق و مزایای کمی را از بیت المال برداشت کند، اضافه کرد: اگر هر فرد در هر منصب و جایگاهی که در آن قرار گرفته، بخواهد به ازای خدمتی که انجام می دهد، سود سرشاری را نیز کسب کند، جامعه هیچ وقت به سعادت نخواهد رسید.
آیت الله استادی با بیان این که شرط اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی نیز عمل به این سخن گهربار حضرت علی(ع) است، افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی طوری زندگی کنیم که روی پای خود بایستیم و به بیگانگان محتاج نباشیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امام خمینی(ره) را مصداق بارز این روایت ذکر کرد و افزود: امام (ره) بزرگترین خدمت ها را به اسلام و مکتب تشیع کرد و یک ملتی را متحول و شیعه را در جهان مطرح نمود و موجب رهایی کشور از زیر سلطه استکبار شد ، ولی با وجود همه این خدمات، در کمال ساده زیستی و قناعت زندگی می کرد.
وی همچنین با بیان این که بر اساس نص صریح قرآن همه اهل بیت از ویژگی عصمت برخوردار هستند و طبق روایت این بزرگان، حضرت علی(ع) بعد از پیامبر اسلام(ص) جانشین حضرت محمد(ص) شده است، گفت: تمسک به آیه های قرآن و روایت هایی که در ذیل این آیه ها وارد شده و روایت هایی که در کتاب ها و منابع اهل سنت آمده بهترین راهکارها برای اثبات امامت حضرت علی است.
آیین های جشن و سرور عید سعید غدیر خم در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه امامزادگان قم، دفتر مقام معظم رهبری در قم و بیوت مراجع عظام تقلید برپا شده و پیروان دین مبین اسلام و ارادتمندان با شرکت در این مراسم باشکوه، بار دیگر ارادت خالصانه خود را نسبت به اهل بیت(س) نشان می دهند.
18 ذی الحجه، سالروز واقعه غدیر خم است، روزی که جبرئیل امین آیه 70 سوره مائده را به پیامبر وحی کرد و پیامبر اعظم (ص) در بازگشت از آخرین حج خود مسلمانانی را که در حج شرکت داشتند در غدیر خم جمع و علی بن ابیطالب(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود معرفی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.