به دنبال حمله یه یک کاروان «کمک‌های بشردوستانه» و کشته شدن 12 نفر در سوریه، سازمان ملل ارسال ارسال این کمک‌ها را که ادعا شده «بشردوستانه» است، به حالت تعلیق درآورد.

تعلیق «کمک‌های بشردوستانه» از طرف سازمان ملل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، آژانس امدادرسانی سازمان از تعلیق همه کمکهای انسان دوستانه به سوریه خبر داد.

دلیل این اقدام حمله هوایی به یک کاروان امدادرسانی در سوریه و کشته شدن 12 نفر اعلام شده است.

جنز لرکه سخنگوی آژانس امدادرسانی سازمان ملل گفت که ایت تعلیق تا بهبود شرایط امنیتی در سوریه ادامه خواهد داشت.

به دنبال حمله به کاروان سازمان ملل دولت روسیه امروز سه شنبه ضمن رد حمله جنگنده های مسکو به این کاروان اعلام کرد که در زمینه این حادثه تحقیقات لازم را انجام خواهد داد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین همچنین تاکید کرد، تا زمانیکه تروریستها به حملات خود ادامه می‌دهند بازگشت آتش بس غیرممکن است و امیدها برای بازگشت آتش بس خیلی کم است. 

با این حال وی از گفتن اینکه آیا آتش بس در سوریه به پایان رسیده است یا نه خودداری کرد.

پسکوف افزود: ما خیلی متاسفیم که آمریکا در جدا کردن تروریستها از آنچه که آن را معارضان میانه رو می‌خواند با شکست مواجه شده است.

وی در این باره گفت: من نمی‌توانم دقیق درباره این موضوع صحبت کنم فقط باید بگویم که یک زمان مشخصی وجود دارد تا واشنگتن تروریستها را از معارضان میانه رو تفکیک کند.

آمریکا و روسیه جمعه 2 هفته پیش برای آتش‌بس در سوریه توافق کرده بودند؛ آتش‌بسی که از شامگاه دوشنبه هفته پیش شروع شد و شب گذشته، با اعلام ارتش سوریه پایان یافت. ارتش سوریه، نقض مکرر آتش‌بس از سوی تروریست‌ها را عامل برهم خوردن آتش‌بس دانسته است.

 چند روز پیش نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا حملاتی را علیه مواضع ارتش سوریه انجام دادند که در این حملات 62 نفر کشته و 100 تن دیگر نیز زخمی شدند. برخی منابع تعداد کشته شدگان این حملات را 80 نفر عنوان کرده‌اند.

مقامات روسیه و آمریکا در نظر دارند دوشنبه شب به وقت آمریکا (روز سه‌شنبه) یک نشست اضطراری در خصوص اتمام آتش‌بس در سوریه برگزار کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.