سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، با بیان اینکه مجلس در رابطه با پیگیری حقوق‌های نجومی بی‌تفاوت نبوده و نیست، از جمع‌بندی و نهایی شدن گزارش این مسئله در هفته آینده خبر داد.

مقابل حقوقهای نجومی بی‌تفاوت نبودیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، بهرام پارسایی درباره زمان نهایی شدن گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره جزئیات حقوق‌های نجومی و ارائه این گزارش به قوه قضائیه، اظهار داشت: با توجه به اینکه مجلس در سه هفته اخیر تعطیل بوده است، هفته آینده و پس از بازگشایی مجلس، در کمیسیون جمع‌بندی می‌کنیم که این گزارش چه زمانی در صحن قرائت شود.

وی افزود: در این مدت باید پاسخ سازمان‌ها و نهادهایی را که تاکنون به استعلام کمیسیون پاسخ نداده‌اند، دریافت و جمع‌بندی شود؛ در این رابطه قرار شده است سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات این استعلام‌ها را انجام دهد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در پاسخ به این سؤال که استعلام‌های این نهادها به کجا رسیده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مجلس تعطیل بوده، اطلاعی ندارم اما هفته آینده این مسئله پیگیری خواهد شد.

پارسایی با اشاره به آخرین چارچوب گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره حقوق‌های نجومی تا این مرحله، اظهار داشت: در این گزارش زمان آغاز پدیده حقوق‌های نجومی و اینکه چه تعداد از مدیران حقوق‌های بالایی دریافت کرده‌اند و این نکته که چقدر از این پرداخت‌ها غیرقانونی بوده و چه میزان ناشی از خلاء قانونی بوده است، بررسی می‌شود.

اگر دستگاهی خودش را از پاسخگویی درباره حقوق‌ها مستثنی می‌داند، دلیل ارائه دهد

وی گفت: آنچه ما خواستیم پاسخگویی سازمان‌ها و نهادها بوده و هیچ‌کس هم نباید خودش را مستثنی از پاسخگویی بداند و اگر هم دستگاهی معتقد است که از پاسخگویی به مجلس مستثنی است، باید دلیل خود را ارائه دهد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در پاسخ به این سؤال که با توجه به تأکید چند باره رهبر انقلاب برای پیگیری این مسئله توسط مسئولان، آیا پیگیری نشدن آن در تعطیلات سه هفته‌ای مجلس صحیح بوده است، تصریح کرد: این مسئله عقب نمی‌افتد؛ چرا که در این مدت سازمان بازرسی و دیوان محاسبات تعطیل نبوده‌اند.

پارسایی تأکید کرد: مجلس بی‌تفاوت نبوده و نیست و نمی‌خواهیم دقت و کیفیت را فدای کمیت و سرعت کنیم که جامعه هم قانع نشود.

وی با بیان اینکه کیفیت و دقت در پیگیری این مسئله مد نظر رهبر انقلاب، مردم و کارشناسان بوده است، گفت: اگر قرار بود احساسی کار کنیم، می‌توانستیم در همان هفته اول گزارشی ارائه داده و موضوع را از سرمان باز کنیم.

طرح «ساماندهی و شفافیت حقوق و مزایای مدیران و مقامات» بزودی به صحن می‌آید

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس همچنین درباره آخرین وضعیت طرح «ساماندهی و شفافیت حقوق و مزایای مدیران و مقامات»، گفت: این طرح که در ۱۰ یا ۱۱ ماده تهیه شده، در هفته اول یا دوم پس از بازگشایی مجلس، به صحن علنی می‌آید.

پارسایی خاطرنشان کرد: در این طرح ضمن اینکه چارچوب‌های مشخصی را برای حقوق و مزایا مشخص می‌کنیم، باید دقت کنیم که همه مدیران شامل آنهایی که مسئولین سنگین و حساسی دارند و آنهایی که مسئولیتشان چندان حساس نیست، با یک چشم دیده نشوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.