شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: آمریکا که می کشد، دروغ می گوید، راه حل ها را معطل و از رژیم صهیونیستی حمایت می کند، خود مشکل است نه بخشی از راه حل بحران های در منطقه.

آمریکا خود مشکل است نه بخشی از راه حل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، شیخ نعیم قاسم روز جمعه در مراسم جشنی در ضاحیه جنوبی بیروت گفت: باید نسبت به اقدامات و گفته های آمریکا که واقعا شیطان بزرگ است، هوشیار باشیم اما معنای آن این هم نیست که باید دست بسته بمانیم زیرا آمریکا به اندازه کافی قادر نیست و توان لازم را ندارد. 
وی افزود: بزرگترین دلیل، نتیجه حمله تابستان سال 2006 رژیم صهیونیستی علیه لبنان است، تصمیم برای این جنگ یک تصمیم آمریکائی بود اما اسرائیل آن را اجرا کرد و در پایان مقاومت موفق شد این توطئه آمریکا را ساقط کند.
معاون دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد:همه پیامدهای منطقه امروز از نتایج موفقیت حزب الله در این جنگ 33 روزه و پیروزی معادله ارتش، ملت و مقاومت در مقابل آمریکا است، بنابر این ما می توانیم معادله ها را تغییر دهیم مشروط به اینکه دوست و دشمن خود را بشناسیم.
شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: پیام حمله عمدی جنگنده های آمریکائی علیه پایگاه ارتش سوریه در اطراف فرودگاه شهر دیرالزور هم این بود که آمریکا از پیشروی های میدانی دولت و ارتش سوریه و همپیمانان آن راضی نیست.
وی با بیان اینکه آغوش برخی کشورها همچنان به روی تروریست های تکفیری گشوده است، اظهارداشت: آمریکا درصدد است تا اجازه ندهد دولت سوریه در میدان نبرد پیشروی کند و به پیروزی دست یابد.
معاون دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنان خود گفت:برخی طرف های بین المللی و منطقه ای همواره شروط خود را بر مهره های خود در لبنان تحمیل و آنها را همان طور که می خواهند اداره می کنند، به طور مثال یک نفر را رئیس می کنند و یک نفر دیگر را ساقط ، گروهی را تقویت و گروهی دیگر را تضعیف می کنند تا جائیکه لبنان با درد و رنج های بسیار سختی باید دست به گریبان باشد.
شیخ نعیم قاسم افزود: آنها همواره درصدد ایجاد فتنه های مذهبی و طائفه ای در لبنان هستند تا گروه ها و اشخاص ضعیف در لبنان به آنها رجوع کنند.
وی خاطرنشان کرد: امروز با فقدان یک ناظر بین المللی و منطقه ای ، آنها با لبنانی ها مانند مهره های شطرنج بازی می کنند وبه رقابت های طائفه ای و مذهبی دامن می زنند واین رقابت مورد خواست آنها به شیوه ای نامناسب صورت می گیرد و گوئی لبنانی ها هنوز رشد پیدا نکرده اند.
معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: با این وجود ما لبنانی ها می توانیم واقع بین باشیم و براساس سه راهکار و به شیوه ای مناسب رفتار کنیم که در این صورت ما و لبنان سود می بریم. 
1- همه باید اعتراف کنند که گروهی در لبنان نمی تواند انحصار طلب باشد وتوافق طائف ( توافقی که به جنگ خانگی 15 ساله لبنان پایان داد)همچنان می تواند از سوی گروه های لبنانی به عنوان یک سازوکار مناسب برای ایجاد قوانین لازم الاجرا در لبنان مورد اهتمام و پیگیری قرار گیرد.
2- همه باید در جست وجوی دستاوردهای ملی و نه طائفه ای باشیم و این در واقع برای همه مفید و موثر است ، به طور مثال آزادسازی سرزمین های اشغالی، تصویب قانون حقوق و دستمزد و مقابله با فساد می تواند دستاوردی موثر و مفید برای همه لبنان و لبنانی ها باشد.
3- وحدت یک ضرورت است و ما باید برای تقویت وحدت و تحکیم روابط بین خود تلاش کنیم و به عنوان نمونه ، تصویب قانون عادلانه انتخابات و یا اقدام شفاف و پاک دستانه دستگاه قضائی و رفتار بر اساس اصل زندگی مشترک با هم می تواند وحدت لبنانی ها را تقویت کند.
شیخ نعیم قاسم تاکید کرد که نتیجه برگزاری انتخابات پارلمانی براساس قانون کنونی این است که نمایندگان مجلس برآیند آرای واقعی مردم لبنان نخواهند بود و این قانون ناعادلانه، شکست خود را ثابت کرده است.
وی اظهارداشت: لبنانی ها اکنون فرصت دارند تا قانون انتخابات را تغییر دهند و یک قانون عادلانه بر اساس اصل نسبیت تصویب کنند اما اگر این فرصت را از دست بدهند دست کم در شش سال آینده ، مشکلات و بحران ها متراکم تر خواهد شد و به نتایجی بدتر دست خواهیم یافت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.